Javascript popup problemer

Tags:    html css

Hvis man åbner et popup vindue i internet explorer, skriver den adressen før titlen på dokumentet. Hvilket ikke ser specielt pænt ud. Kan der gøres noget ved det? Og kan man gøre så et popup vindue går ud over menulinjen? Vil nemlig gerne lave et fullscreen vindue, men hvis man har sin menulinje sat op, som jeg har. Går vinduet kun ned til menulinjen. Kan der også gøres noget ved dette problem? Skal helst virke i både internet explorer og firefox.

Indlæg senest redigeret d. 09.02.2010 14:44 af Bruger #6300
9 svar postet i denne tråd vises herunder
2 indlæg har modtaget i alt 6 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Fullscreen:
IE: window.open("","","fullscreen");
FF:kan man ikke så vidt jeg ved.

Generelt: lad være med at gøre det, det er irriterende.
-----------------------------------------------------------------------------

Min side ->www.the-hive.dk/~donp/

Hvis jeg så vil lave et almindeligt popup. Så kan jeg af en eller anden grund ikke fjerne status linjen i bunden? Hvorfor ikke?

Med Venlig Hilsen
ZachariasDk

Den er der af sikkerhedsgrunde.
Jeg ved at i Firefox forsvinder den hvis billedet er en vis højde, altså hvis det ikke er særligt højt.

Jamen det skal ikke være full screen som sådan. Vinduet skal bare gå fra toppen af skærmen til bunden af skærmen, og samme med højre og venstre. Men kanten rundtom skal stadig være der.

Prøver lige forfra. Altså jeg vil gerne lave noget der både virker i internet explorer og firefox. Jeg vil have et vindue der fylder hele skærmen men som stadig har luk og minimer knappen. Altså kunne det være rart hvis det bare var muligt at sætte højde til 1024 og bredde til 768, men når man gør det, går den kun til menulinjen i bunden.

Prøver lige forfra. Altså jeg vil gerne lave noget der både virker i internet explorer og firefox. Jeg vil have et vindue der fylder hele skærmen men som stadig har luk og minimer knappen. Altså kunne det være rart hvis det bare var muligt at sætte højde til 1024 og bredde til 768, men når man gør det, går den kun til menulinjen i bunden.

Med Venlig Hilsen
ZachariasDk

[Redigeret d. 10/12-04 19:00:43 af ZachariasDk]

Du kan ikke putte et vindue ovenpå menulinjen i bunden uden at gøre det i fullscreen.
Jeg er ikke sikker på at fullscreen virker på samme måde i mozilla som det gør i Internet Explorer.
Men hvis du laver det i fullscreen kan du jo altid lave din egen luk knap.

Og jeg aner ikke hvorfor at url'n står forand titlen på popup vinduer, men det er åndsvagt... tak igen microsoft for et godt og gennemtænkt produkt...

Mvh Bob

Hehe :-P

Men når man bruger det han skrev, er det ikke helt fullscreen? Der er stadig titel og status...

Hehe :-P

Men når man bruger det han skrev, er det ikke helt fullscreen? Der er stadig titel og status...

Med Venlig Hilsen
ZachariasDk

I Internet Explorer burde det vist være fullscreen... har aldrig selv haft brug for det :p

Hvis jeg så vil lave et almindeligt popup. Så kan jeg af en eller anden grund ikke fjerne status linjen i bunden? Hvorfor ikke

Ok, tusinde tak for alle de gode svar.

t