Fast frame

Tags:    html css

Hey

ER ved at lave en side hvor jeg har en frame indeholdende en menu. JEg ville gerne have denne frame til at have en fast størrelse ligegyldigt hvor lille browser vinduet eller skærmopløsningen er. Har indtil nu fastsat framen i fast antal pixel og ikke i %. Har desuden sat scrolbar til "auto". Hvis jeg minimerer browservinduet presses det hele sammen i stedet for at man nu bare ser et udsnit af framen og så kan scrolle.

Er der en der har et HTML eller CSS eksempel på hvordan man laver en frame der altid har en vis størrelse?

Niels

5 svar postet i denne tråd vises herunder
1 indlæg har modtaget i alt 5 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Hmm synes sq ikke det vil som det skal - kan kun henvise til denne side: http://www.w3schools.com/tags/tag_frameset.asp
Håber du finder en løsning på dit problem.
// runix

Har du prøvet med min-width og min-height (css2)?
// runix

Har prøvet med følgende, både med min-width/height og med
cols = "200,200". men kan ikke rigtigfå det til at virke. Har brugt min-width som en style altså

<frameset style="min-width:700px "......

Er der forskel på dette og CSS2 ???

Niels

Droppede sku de frames og lavede det med, bokse, css og en iframe i stedet for det var meget lettere, men tak for hjælpen

Droppede sku de frames og lavede det med, bokse, css og en iframe i stedet for det var meget lettere, men tak for hjælpen

hehe det er i orden - synd du ikke fandt en direkte løsning, men bare det virker ;p
// runix

t