Menu..ren css IE

Tags:    html css

Hej....jeg har lavet et lille form for "script" til en dropdown menu via css. Den virker helt fint....i Firefox men ikke i IE. Hvordan kan jeg få det til at virke i IE? Her er sourcen til css-filen:

Fold kodeboks ind/udKode 

-------------------------------------------------------
Jonas (Decko)

10 svar postet i denne tråd vises herunder
2 indlæg har modtaget i alt 4 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Det skyldes, at IE ikke fortolker hover-attribitten korrekt. I IE virker den nemlig kun på links, selvom CSS-specifikationen siger at der bør virker på alle elementer. Derfor kan problemet kun løses med JavaScript. A list apart har en god artikel om det her: http://www.alistapart.com/articles/dropdowns

/Andreas Møgelmose

----
Don't take life too serious, you'll never escape it alive anyway.

hehe sorry... det er mig der stener... men som det allerede er blevet sagt, så understøtter IE ikke hover på andet en <a>, så du må vente til IE 7.0 :p hehe... eller lave javascript... :)

Casper

Såvidt jeg kan se kan man godt (med javascriptet fra den side der) få <li> til at understøtte hover...kan man ikke gøre det med <div> på en måde?

-----BEGIN GEEK CODE BLOCK-----
Version: 3.12
GED d- s: a--- C++ W++ w PS X+ tv+ b D G e- h! !r z--
------END GEEK CODE BLOCK------

Med javascript skal du bare angive en værdi i onmouseover, ex:
Fold kodeboks ind/udKode 

Casper

Hej....jeg har lavet et lille form for "script" til en dropdown menu via css. Den virker helt fint....i Firefox men ikke i IE. Hvordan kan jeg få det til at virke i IE? Her er sourcen til css-filen:

Fold kodeboks ind/udKode 

Jonas (Decko)

Hvad laver den forkert i IE?

Casper

Casper

Der sker ikke noget når man holder musen over et link. Der burde den vise dropdown-menuen

Jonas (Decko)

Casper

Der sker ikke noget når man holder musen over et link. Der burde den vise dropdown-menuen

Jonas (Decko)

Tja... hvis jeg skal hjælpe med noget så skal jeg simpelthen se noget javascript - du ved, IE har lidt knas med det også :)

Casper

Tja... hvis jeg skal hjælpe med noget så skal jeg simpelthen se noget javascript - du ved, IE har lidt knas med det også :)

Casper

Hva mener du helt præcis? At du vil se den javascript jeg bruger eller vil du have at der skal bruges noget javascript? Bruger nemlig intet javascript til menuen :D. Du kan eventuelt se en test af menuen på den her side: www.decko.1go.dk/menu.htm

Jonas (Decko)

[Redigeret d. 05/12-04 14:54:37 af Jonas (Decko)]

Det skyldes, at IE ikke fortolker hover-attribitten korrekt. I IE virker den nemlig kun på links, selvom CSS-specifikationen siger at der bør virker på alle elementer. Derfor kan problemet kun løses med JavaScript. A list apart har en god artikel om det her: http://www.alistapart.com/articles/dropdowns

/Andreas Møgelmose

----

FFS! Kan man ikke omskrive javascript-koden så den virker til div-tags?

Jonas (Decko)

/Andreas Møgelmose

----

FFS! Kan man ikke omskrive javascript-koden så den virker til div-tags?

Jonas (Decko)

hehe sorry... det er mig der stener... men som det allerede er blevet sagt, så understøtter IE ikke hover på andet en <a>, så du må vente til IE 7.0 :p hehe... eller lave javascript... :)

Casper

Casper

Såvidt jeg kan se kan man godt (med javascriptet fra den side der) få <li> til at understøtte hover...kan man ikke gøre det med <div> på en måde?

Jeg fik sgu løst problemet. Til de interesserede gjorde jeg følgende.
I css'en rettede jeg
div.menu:hover div.menudrop
til
div.menu:hover div.menudrop, div.menu.over div.menudrop.
I min menu.php tilføjede jeg så
Fold kodeboks ind/udKode 

t