Tvunget download

Tags:    html css

<< < 12 > >>
Jeg har lavet upload side i php, og alle de filer som er blevet uploadet bliver listet som <a href="x.x">x</a>

Men kan jeg med html, gøre sådan at filerne automatisk bliver downloadet når der klikkes på dem, eller skal det gøres i php?

mvh. Rune Thougaard
--

Jeg har lavet upload side i php, og alle de filer som er blevet uploadet bliver listet som <a href="x.x">x</a>

Men kan jeg med html, gøre sådan at filerne automatisk bliver downloadet når der klikkes på dem, eller skal det gøres i php?

mvh. Rune Thougaard
--

Regner da bare med at du kan bruge:

<a href="fil.exe">Filnavnet</a>

og så kan man trykke på det og så henter den?

SkypeR That\\\\\\'s ME :D

----------------------------------------------
%49%66%20%79%6F%75%27%76%65%20%74%72%61%
6E%73%6C%61%74%65%64%20%
74%68%69%73%2C%20%79%6F%75%20%6D%75%73%
74%20%62%65%20%62% 6F%72%65%64%2E%2E%2E

mvh. Rune Thougaard
--

Jeg mener ikke det er muligt at tvinge brugeren til at downloade noget. De fleste browsere bestemmer selv, hvordan de vil håndtere forskellige filtyper (vise i nyt vindu/download etc.)

Du kan hverken i php eller html/css tvinge brugeren til at downloade filen, et almindelig anker er nok.

Men i php kan du lave så filerne _SKAL_ downloads, og ikke kan streames, dette er specielt godt hvis man har .mov liggende til download.

Og dit webhotel vil elske dig for det, fordi at streaming kræver masser af båndbrede.

Hvis browseren tilfældigvis er IE og sikkerheden er sat rigtigt kan du faktisk godt gøre det.
-----------------------------------------------------------------------------

Min side ->www.the-hive.dk/~donp/

Jeg mener ikke det er muligt at tvinge brugeren til at downloade noget. De fleste browsere bestemmer selv, hvordan de vil håndtere forskellige filtyper (vise i nyt vindu/download etc.)

Det er måse forkert af mig at skrive "tvungen download", men når jeg siger det tænker på den lille boks der kommer frem når man har en <a href="fil.exe">exe-fil</a>.

Jeg vil gerne have den boks frem, ved fx. <a href="pic.jpg">jpg-pic</a>

mvh. Rune Thougaard
--

Har fundet et download-script. Har testet det og det virker med jpg-filer.

Fold kodeboks ind/udKode 

Exempel: www.dinside.dk/force-download.php?file=hej.jpg

-------------------------------------------------------
Jonas (Decko)

Fandt lige en alvorlig sikkerhedsfejl i scriptet!!!! Den kan downloade dine php-sider. Så hvis du nu har en php-fil med password i, kan man downloade filen MED password...al php-koden bliver ikke fjernet. Du kan rette det på denne måde.

Efter case "jpg": $ctype="image/jpg"; break; tilføjer du en ny linie hvor du skriver

case "php": exit;

Jonas (Decko)

Mange tak for det.

Er følgende tilføjelser korrekte:

case "rar": $ctype="application/rar"; break;
case "bmp": $ctype="application/bmp"; break;
case "avi": $ctype="application/avi"; break;

mvh. Rune Thougaard
--

Jeg synes ikke rigtig det virker:
http://diblo.dk/uploade/

Og den der filepath, skal det være den fulde stil?

mvh. Rune Thougaard
--

Det er fordi der ikke skal linkes til http://www.diblo.dk/uploade/force-download.php?file=http://www.diblo.dk/uploade/upload_her/edonkey2000.exe men bare til upload_her/edonkey2000.exe. Men iøvrigt bør du lave nogle seriøse ændringer i scriptet da det er en kæmpe sikkerheds-fejl. The-Freak hackede sin egen server på få minutter!!

Jonas (Decko)

<< < 12 > >>
t