sideopbygning med css

Tags:    html css

sidder og leger med css til at opbygge min hjemmeside. Kan berette at legen pt ikke er så sjov. Jeg kan ikke få det til at se ud som det skal. Resultatet af mit arbejde med css: http://lab.volieren.dk

Jeg har lavet min hjemmeside i tables, men det giver for mange problemer, og har fået at vide, at css er meget bedre og lettere at administrere. Min tables hjemmeside kan ses her: http://volieren.dk

Planen var ikke at lave om i designet, men efter timers kamp med det, kan jeg ikke få det til at se ordentligt ud.

Mit spørgsmål er så, om du kan hjælpe mig med at få de sidste koder på plads, så det ser ud som min tables side i internet explorer og firefox?

7 svar postet i denne tråd vises herunder
2 indlæg har modtaget i alt 6 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Hvis du vil lave spalter skal du bruge tables. Det er både anbefalet af W3C, og langt mere venligt overfor de forskellige browsers.

At CSS skulle være bedre at bruge er noget nogle underlige personer har fundet på. Det er som du selv har lagt mærke til, langt sværere at lave spalter/kolonner. Men jo, til alt andet er det godt! :-)

--
Ronni Egeriis

Hvad har du lavet spalterne med? div's eller hvad? Hvis du bruger div's kan du prøve at skrive:

float:left;

ved hver af dem..

Mvh.
Rune Jensen
---------------------------------------------------------------------------
##The one who laugh last is the one who think slowest!##

Ja det ser jo ikke lige så godt ud som det første. Men for det første. Har du selv Firefox? Hvis ja så vil jeg anbefale dig at downloader webdeveloper-extensionen der nemlig har en real-time css editor så du kan skrive til css-filen samtidig med du ser på hjemmesiden som så bliver ændret med det samme. Men lige én ting. Til at starte med kan du tilføje width: 900px; i din #top. Ellers har du ikke givet den en bredde og så kan ser siden fucked ud hvis man hiver i sit browser-vindue.

-------------------------------------------------------
Jonas (Decko)
-------------------------------------------------------

Ja det ser jo ikke lige så godt ud som det første. Men for det første. Har du selv Firefox? Hvis ja så vil jeg anbefale dig at downloader webdeveloper-extensionen der nemlig har en real-time css editor så du kan skrive til css-filen samtidig med du ser på hjemmesiden som så bliver ændret med det samme. Men lige én ting. Til at starte med kan du tilføje width: 900px; i din #top. Ellers har du ikke givet den en bredde og så kan ser siden fucked ud hvis man hiver i sit browser-vindue.

Jep jeg har firefox og webdeveloper. Har gjort som du sagde med width: 900px; i #top. Og det hjalp gevaldigt.
Vil gerne droppe den gamle navigation, da jeg ikke synes den passer ret godt ind i designet. Leger lidt med tanken om at lave noget ala her på udvikleren. Tænker på de lodrette linje som deler spalterne. Ved det kan gøres med css, men ikke helt hvordan i praksis.

Hvis du vil lave spalter skal du bruge tables. Det er både anbefalet af W3C, og langt mere venligt overfor de forskellige browsers.

At CSS skulle være bedre at bruge er noget nogle underlige personer har fundet på. Det er som du selv har lagt mærke til, langt sværere at lave spalter/kolonner. Men jo, til alt andet er det godt! :-)

--
Ronni Egeriis

ja det kan godt være du har ret i det. Men kan man lave de lodrette linjer m.m. som kan kan med css?

Har leget lidt med spalter, men spalterne kommer til at stå under hinanden i stedet for over for hinanden. Hvad afgører om om spalter står vertikalt ifh. til hinanden eller om de står horisontalt ifh. hinanden?

nogen som kan hjælpe?

Hvad har du lavet spalterne med? div's eller hvad? Hvis du bruger div's kan du prøve at skrive:

float:left;

ved hver af dem..

Mvh.
Rune Jensen
##The one who laugh last is the one who think slowest!##

Har prøvet at gøre som du siger. Du kan se resultatet på http://lab.volieren.dk

Jeg vil sige at det hjalp en del. Men spalten til venstre skulle gerne gå helt ned på siden, men det kan jeg ikke få den til. Og den højre spalte kan jeg ikke få til at stå vandret ifh til content og leftnav, hvordan gør man det?

t