on mouse over

Tags:    html css

jeg har en tekst der vil jeg gerne have en "alt" ligne ting som fra grafik til at vise en tekst når jeg holder musen henover teksten.

Det skal være muligt at gøre både ved et link men også ved tekst som bare er tekst og ikke andet.

Nogle forslag?

Med venlig hilsen

Dennis Hansen
post at dennishansen dot dk

Hej

hvis du putter noget ala det her i din head sektion:
Fold kodeboks ind/udKode 

det er bare to små java-script funktioner, og lidt style for at det skal se ok ud. så putter du noget ala det her i body:
Fold kodeboks ind/udKode 

Og så virker det, hvis du da bruger IE. jeg har kun testede i IE, men jeg tror de fleste andre browsere har problemer med "event.clientX" - jeg kunne ikke lige finde nogen firefox documentation (nogen der kan?) - men jeg ved at i netsacpe hed det noget som "event.pageX". Du kan evt. bruge x og y bare istedet for clientX og clientY, det ser umidelbart ud til at virke, både i IE og opera. Men hvad ved jeg, prøv dig frem

adam
Køb en zebra - og kald den plet

Jeg ved ikke hvorvidt det er gyldigt (eftersom jeg er begyndt at forsøge at lave valid xhtml :) ), men man kunne også gøres således:

Fold kodeboks ind/udKode 

Det giver samme resultat, som med et billede.

Det virker i hvert fald både i firefox, konqueror og dermed helt sikkert også i IE.

Det virker i hvert fald både i firefox, konqueror og dermed helt sikkert også i IE.

At noget virker i Firefox og Konqueror er ingen garanti for at det også virker i IE. F.eks. CSS funktionen text-decoration: blink; i FF, men ikke i IE.

//Emilbp

At noget virker i Firefox og Konqueror er ingen garanti for at det også virker i IE. F.eks. CSS funktionen text-decoration: blink; i FF, men ikke i IE.

//Emilbp

Nej.
Det eksempel du giver ved både du og jeg, ikke er html men css.

t