Javascript:

Tags:    html css

Ved ikke helt om det er stedet (virker ikke som om java stedet vil have noget med javascript at gøre :P ifølge deres FAQ :D):

Jeg har haft problemer med at få et javascript til at virke på mine sider. Så nu har jeg prøvet følgende:

stjal lidt fra denne side:

Fold kodeboks ind/udKode 

Dette er det script som "udvalgte tråde" på denne side bruger. Når jeg besøger udvikleren virker udvalgte tråde helt fint. Men hvis jeg laver det samme på min egen side, og så prøver, sker der ikke andet end at min side får et # efter url'en. :S

Er der nogen der kan hjælpe mig med hvad der er galt?

Mvh
Lasse

5 svar postet i denne tråd vises herunder
2 indlæg har modtaget i alt 2 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
<a href="#" onclick="window.open('URL','Title','width=400,height=750,screenX=400,screenY=400,top=100,left=100');">test</a>

Sådan kan du bare lave den..

Med venlig hilsen
/Jokke Jensen
www.jj-multimediedesign.dk

EDIT : husk at nogle popup blockere blokerer disse... ovennævnte eksempel virker fint med google popup blocker...

[Redigeret d. 25/10-04 00:08:50 af Jokke Jensen]

1: Ja dette er stedet for javascript/Dhtml

2: angående window.open() så se evt:
http://msdn.microsoft.com/library/default.asp?url=/workshop/author/dhtml/reference/methods/open_0.asp

der findes nemlig mange indstillinger...

Mvh. Jop...

1: Ja dette er stedet for javascript/Dhtml

2: angående window.open() så se evt:
http://msdn.microsoft.com/library/default.asp?url=/workshop/author/dhtml/reference/methods/open_0.asp

der findes nemlig mange indstillinger...

Mvh. Jop...

Men hvordan kan det være at nøjagtigt det samme javascript virker på udvikleren.dk ? Men når jeg kører det over på min egen side, så virker det ikke. :S

Ja det er lidt underligt.. hvis jeg laver en html fil udepå mit skrivebord, med dit kode direkte kopieret over i, virker det fint...

Test det lige lokalt før du uploader det..

Men det burde være et fedt, hvis det virker her burde det virke alle andre steder hvor du benytter det, da det er client side script..

Med venlig hilsen
/Jokke Jensen

[Redigeret d. 25/10-04 18:17:33 af Jokke Jensen]

Ja det er lidt underligt.. hvis jeg laver en html fil udepå mit skrivebord, med dit kode direkte kopieret over i, virker det fint...

Test det lige lokalt før du uploader det..

Men det burde være et fedt, hvis det virker her burde det virke alle andre steder hvor du benytter det, da det er client side script..

Med venlig hilsen
/Jokke Jensen

[Redigeret d. 25/10-04 18:17:33 af Jokke Jensen]

Det er nemlig det.. Og har testet det på hjemmeserveren. :) Det var der den er testet i første omgang. Men det link en gav ovenover virkede.. Strange. :S

t