W3C Compliance men IE renderer forkert

Tags:    html css

Hejsa, jeg er ved at lave et nyt layout til (hvad der engang skal blive til) min personlige hjemmeside, jeg har da også lavet design (Photoshop) og er nu ved at implementere det vha. HTML og CSS (PHP, men da det ikke er markup er det jo underordnet) - men nu har jeg løbet panden imod en mur.

Jeg har fået W3C vertificeret min kode og får ingen errors, og får da også siden renderet FINT med Firefox, men i IE er resultatet knap så kønt (faktisk ret så grimt, hvis jeg skal være helt ærlig).

Hvis du kan finde ud af hvad jeg skal gøre for at få min side til at blive renderet korrekt i både firefox såvel som IE, så får du pointene.

Linket til siden: www.we-want-alyson.dk/test

På forhånd tak, Anders.

PS: Jeg er HELT ny på dette site så jeg ved desværre ikke hvad jeg skal tildele af point for et sådan spørgsmål, derfor ligger jeg ud må 30 og så må vi jo tage det derfra. :-)

6 svar postet i denne tråd vises herunder
2 indlæg har modtaget i alt 2 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Hejsa, jeg er ved at lave et nyt layout til (hvad der engang skal blive til) min personlige hjemmeside, jeg har da også lavet design (Photoshop) og er nu ved at implementere det vha. HTML og CSS (PHP, men da det ikke er markup er det jo underordnet) - men nu har jeg løbet panden imod en mur.

Jeg har fået W3C vertificeret min kode og får ingen errors, og får da også siden renderet FINT med Firefox, men i IE er resultatet knap så kønt (faktisk ret så grimt, hvis jeg skal være helt ærlig).

Hvis du kan finde ud af hvad jeg skal gøre for at få min side til at blive renderet korrekt i både firefox såvel som IE, så får du pointene.

Linket til siden: www.we-want-alyson.dk/test

På forhånd tak, Anders.

PS: Jeg er HELT ny på dette site så jeg ved desværre ikke hvad jeg skal tildele af point for et sådan spørgsmål, derfor ligger jeg ud må 30 og så må vi jo tage det derfra. :-)

Ja, det har du helt ret i! Det ser meget mærkeligt ud i IE...! Det er sikkert det er IE er meget dårlig til at håndtere CSS, på trods af at det er verdens meste brugte browser :S

MH.

The-Freak

Livet er for kort til at kede sig.

Du har i din kode, linien:
Fold kodeboks ind/udKode 

Måske skulle du prøve at sætte dit border billede ind som et rigtigt billede. IE har ofte lidt sværdt ved at håndtere tabel celler der ikke er noget i.

- karmazilla -

Okay, jeg har prøvet at indsætte billederne som egentlige image-tags, og efter lidt nærmere undersøgelser har jeg fundet ud af at det ikke er det som er problemet...

Jeg slog background-repeat til at være y-aksen og har derved fundet ud af at det er tabelopsætningen (og især colspans'ne) der er noget grueligt i vejen med.... har i lyst til at kigge på det?

Har på fornemmelsen, at det mulgivis har noget med din colspan ved ContactMe at gøre! *Måske*: Prøv at lav den til colspan 5, og sætte den ved Projects

MH.

The-Freak

[Redigeret d. 10/10-04 16:48:47 af The-Freak]

:S... Den her post skulle IKKE være der :S

MH.

The-Freak

[Redigeret d. 10/10-04 16:48:38 af The-Freak]

Sådan, så fik jeg det ordnet.... Det var mine colspans der var IE-inkompatible :-P.

Jeg ordnede det blot ved at putte dem i en td med fuldt colspan (11) og lavede CSS float: left tags på dem, så lykkedes det. I bliver selvfølgeligt belønnet for jeres indsatse.

Tusind tak for hjælpen, gutter :-)

t