Ryk teksten!!!

Tags:    html css

Hej jeg ved dette sikkert er et nemt spørgsmål men jeg kan sku ikke finde ud af det!!! Altså når jeg laver et html dokument f.eks der ser sådan ud:

<html>

<head>
</head>

<body>
<b>Her er noget tekst!!!</b>
</body>

</html>

så kommer det til at stå helt ude i venste hjørne sådan her:

Her er noget tekst!!!

Jeg vil gerne vide hvordan jeg kan rykke med det sådan at jeg f.eks får det til at stå i midten sådan her:

Her er noget tekst!!!

Hvordan gør jeg det????

nå det kan udvikleren heller ingen gang få til at stå i midten men jeg håber i forstår det alligevel!!!

[Redigeret d. 28/09-04 21:57:20 af Tobias Jørgensen]

6 svar postet i denne tråd vises herunder
1 indlæg har modtaget i alt 3 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Hej jeg ved dette sikkert er et nemt spørgsmål men jeg kan sku ikke finde ud af det!!! Altså når jeg laver et html dokument f.eks der ser sådan ud:

<html>

<head>
</head>

<body>
Her er noget tekst!!!
</body>

</html>

så kommer det til at stå helt ude i venste hjørne sådan her:

Her er noget tekst!!!

Jeg vil gerne vide hvordan jeg kan rykke med det sådan at jeg f.eks får det til at stå i midten sådan her:

Her er noget tekst!!!

Hvordan gør jeg det????

nå det kan udvikleren heller ingen gang få til at stå i midten men jeg håber i forstår det alligevel!!!

[Redigeret d. 28/09-04 21:57:20 af Tobias Jørgensen]

<html>

<head>
</head>

<body>
<center>Her er noget tekst!!!</center>
</body>

</html>

//Emilbp

Ok men hvad så hvis jeg vil have teksten til at stå ikke helt ude i hjørnet og heller ikke i midten men et sted der imellem eller et eller andet tilfældigt sted jeg vil bare lære hvordan jeg kan rykke det så det står det sted jeg gerne vil have det på skærmen!!!

User
Bruger #956 @ 29.09.04 06:51
<html>

<head>
</head>

<body>
<center>Her er noget tekst!!!</center>
</body>

</html>

//Emilbp

og hvis du skulle få brug for det kan du også skrive
<p align="right">Din tekst</p>
Det gør så at din tekst kommer til at være højre stillet :)

Ok men hvad så hvis jeg vil have teksten til at stå ikke helt ude i hjørnet og heller ikke i midten men et sted der imellem eller et eller andet tilfældigt sted jeg vil bare lære hvordan jeg kan rykke det så det står det sted jeg gerne vil have det på skærmen!!!

så skal du nok have fat i noget css
Fold kodeboks ind/udKode 

Med denne kode kan du selv bestemme hvor elementet skal stå... Du ændrer bare værdierne for top og left i CSS koden

//Emilbp

Takker!!!

Takker!!!

Jeg kan da give dig http://www.html.dk :) En meget god starter hvis du er nygebynder til html og/eller css :)
mxs @ http://poet.frac.dk
Slamkodning for fred

t