Form deaktiveret når select

Tags:    html css

<< < 12 > >>
Jeg har denne kode:

<tr>
<td>
<select name="category" class="form">
<option value="none">Ikke angivet</option>
<option value="noget">noget</option>
<option value="nogetandet">nogetandet</option>
</select>
</td>
</tr>
<tr>
<td>
<p class="text">
<input type="text" name="category2" maxlength="30" class="form" size="30">
</p>
</td>
</tr>

Så er det jeg gerne vil spørge om en lille ting...selvfølig :D...

Kunne det lade sig gøre: At når man har valgt en ting (en option) i select-"menuen", at tekst-formularen nede under, så bliver deaktiveret så man ikke kan skrive noget i den... Forstået??

Altså man skal kun kunne skrive i tekstformularen nedunder hvis man ikke har valgt noget i select-feeltet... Eller det kan jo ikke lade sig gøre ikke at vælge noget, men når feltet: Ikke angivet er valgt, skal formularen nedenunder være, og når noget andet end Ikke angivet er valgt skal den være deaktiveret så man ikke kan skrive i den!!!

Jeg er idiot til Javascript...så hvis man kan skære det HELT ud i pap, ville det være dejligt :D

Jeg forstår godt at du måske er lidt sur over at jeg har kommet med oplysnigerne lidt "sent".

Det forstår jeg udemærket, men jeg er som sagt en amatør til JavaScript, og jeg havde ikke rigtig gennemtænkt det HELT, og det som jeg lige hurtigt har tænkt, har jeg ikke tænkt på at det skulle være et problem at hente options ud fra en database. Jeg tænkte ikke på at det kunne give problemer.
Så jeg kan ikke sige andet end undskyld, og give den gldædelige nyhed, at jeg selv har løst problemet
Fold kodeboks ind/udKode 

Smart...ik' :D

Ellers tak for hjælpen

<< < 12 > >>
t