Dev-C++ og MySQL 4.1 -> 5.0

Tags:    c++

Hej,

jeg sidder og prøvet at lave lidt C programmering med en MySQL database.

Jeg skal have det til at virke med min. version 4.1, hvilket volder lidt besvær. MySQL'en ligger på en Windows XP HOME maskine.

Mit C/C++ udviklingsmiljø er DEV-C++, hvor jeg har installeret MySQL DEV pakken.

Det virker da også fint op imod en MySQL database v4.0.21, som jeg har kørende på en Linux server.

Jeg fandt et beskrivelse af at MySQL har ændret måden at håndtere passwords på ved oprettelse af forbindelse til database fra MySQL v4.1 og op, hvorfor man så skal have opgraderet libMySQL.dll.
Har prøvet at bruge den som følger med både MySQL v4.1 og 5.0, uden held. Her får jeg dog ingen fejl - blot stopper programmet bare.

Jeg bruger koden fra denne tråd:
http://udvikleren.dk/thread.php?techid=&f=1&t=920

Er der nogen som ved hvor jeg kan finde den rette libMySQL.dll, eller er der ændret i måde man skal bruge "mysql_real_connect" på?

6 svar postet i denne tråd vises herunder
1 indlæg har modtaget i alt 3 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Hej

Det er fordi det er blevet ændret fra den verison, du kan gøre så du kan connecte ved at gå ind i mysqlen og ændre passwordet ved hjælpe af funktionen old_password().

Du kan læse mere om hvordan du gør her:
http://dev.mysql.com/doc/refman/5.0/en/old-client.html
Bemærk det står på engelsk, du må lige sige til hvis det er et problem.

Med venlig hilsen

Søren

Tak for svaret Søren.

Jeg har nu ingen problemer med Engelsk :)

Faktisk havde jeg set denne link du henviser til før, men havde håbet på at det var et spørgsmål om at opgradere libMySQL.dll filen, eller ændret på måden man connecter til databasen kodemæssigt.

Jeg er lidt ked af at skulle ændret til den gamle password måde, da det er jo lavet for at forbedre sikkerheden :)

Er det virkeligt den eneste måde?

Tak for svaret Søren.

Jeg har nu ingen problemer med Engelsk :)

Faktisk havde jeg set denne link du henviser til før, men havde håbet på at det var et spørgsmål om at opgradere libMySQL.dll filen, eller ændret på måden man connecter til databasen kodemæssigt.

Jeg er lidt ked af at skulle ændret til den gamle password måde, da det er jo lavet for at forbedre sikkerheden :)

Er det virkeligt den eneste måde?

Det var så lidt.
Ja det går lidt ud over sikkerheden, men ved ikke om det er så slemt. Det er den eneste metode jeg kender, men det kan jo være der er andre der kender en anden.

Med venlig hilsen

Søren

Hent en nyere version af klient softwaren.

Hent en nyere version af klient softwaren.

Ja, hvorfor tænke jeg mon ikke lige på det?

Som du sikkert kan læse ud af mit første indlæg i denne tråd, så har jeg lige netop prøvet det - uden held.

Men hvis du ved hvor jeg kan finde en som virker, så høre jeg det da meget gerne :)

Du kan hente koden og compile den selv. Kig evt. i deres Visual C++ projekt filer efter dependencies og defines osv.

t