Counter til DL?

Tags:    html css

Ja, nu er jeg ikk den største nørd, men jeg ville da lig høre jer herinde om i viste, hvorn man ka lave en tæller til sine downloads på sin side. Altså sådan dem der besøger min side kan se hvor mange gange et prg. er blevet downloadet.

mvh.
hans

Det kan du hverken med HTML, CSS eller Javascript, da disse bliver afviklet på brugerens maskine og derfor ikke har nogen kontakt med serveren, for fx at få adgang til en database, filer mv.
Der skal du over i et server-side script, så som PHP eller ASP, men så kan du også lave meget andet med dem... Det skal dog lige siges at ikke alle hjemmeside-udbydere udbyder dette, men at du tilgengæld kan lave din egen offline server med PHP fortolker og eventuelt database med Apache, MySQL (plus et PHPMyAdmin, hvis du vil tilgå databasen med browseren) og et plugin til Apache som hedder PHP.
I øvrigt er alle disse programmer gratis.
Når du først har PHP og SQL (database-sprog) kan du sagtens lave en counter og meget mere, i øvrigt minder PHP stærkt om C++. Jeg kan ikke lige sige så meget om ASP da jeg ikke har haft så meget med det at gøre, da jeg primært ikke synes om dets syntaks, men det er jo bare en smagssag.

n i f e
115 105 102 105
6E 69 66 69

[Redigeret d. 31/07-04 10:51:44 af Nicolai Lyster Fersner]

oki og tak for svaret, så vil jeg da prøve at kigge lidt på php. Har du eventuelt nogle gode steder at komme igang andet end på udvikleren for det vil jeg da lig tag et kig på, altså det der er herinde om php.

thx det vil jeg da lig tage en kiggert på :D

thx det vil jeg da lig tage en kiggert på :D

Hvis du ikke er for sart, men en sulten/fattig studerende, kan jeg anbefale du køber denne brugte php4 bog fra pensum.dk, jeg har den selv, og synes den er rigtigt god:

http://www.pensum.dk/trans1.php?brugtid=28892

t