updatere tabel a med submit knap i tabel b

Tags:    html css

Jeg vil gerne lave en hjemmeside i lighed med html.dk forstået på den måde at man lave en kode i tabel a og får resultatet at se i tabel b. Er der nogen der kan hjælpe mig videre. Jeg har forøgt med textarea men er gået i stå her.
mvh
NOP

3 svar postet i denne tråd vises herunder
1 indlæg har modtaget i alt 3 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Jeg vil gerne lave en hjemmeside i lighed med html.dk forstået på den måde at man lave en kode i tabel a og får resultatet at se i tabel b. Er der nogen der kan hjælpe mig videre. Jeg har forøgt med textarea men er gået i stå her.
mvh
NOP

Jeg vil tro du mener at html-koden skal vises?
Så skal du bare skrive lidt javascript (husk at javascript er case-sensitive, altså at der er forskel på store og små bogstaver):
Fold kodeboks ind/udKode 

n i f e
115 105 102 105
6E 69 66 69

[Redigeret d. 25/07-04 12:47:10 af Nicolai Lyster Fersner]

mvh
NOP

Jeg vil tro du mener at html-koden skal vises?
Så skal du bare skrive lidt javascript (husk at javascript er case-sensitive, altså at der er forskel på store og små bogstaver):
Fold kodeboks ind/udKode 

n i f e
115 105 102 105
6E 69 66 69

[Redigeret d. 25/07-04 12:47:10 af Nicolai Lyster Fersner]

Nu var det lige modsat jeg mente. Først skrive koden og med submit knappern vise eksemplet. Det kan jeg ikke lige umiddelbart med dit eksempel.

Ups, det var også det jeg mente.
Man kan skrive html-koden i tekst-feltet, trykke på send-knappen, hvorefter at koden bliver udført i div'en.
So jo, jeg havde ret, jeg skrev bare forkert...

n i f e
115 105 102 105
6E 69 66 69

t