Lave iframe gennemsigtig

Tags:    html css

X Hej... Jeg ville gerne have koden til at lave en iframe gennemsigtig... så man kan se baggrunden der er bag iframen igennem iframe... se www.qualon.dk i menuen... der skal der være gennemsigtig baggrund

X Hej... Jeg ville gerne have koden til at lave en iframe gennemsigtig... så man kan se baggrunden der er bag iframen igennem iframe... se www.qualon.dk i menuen... der skal der være gennemsigtig baggrund

Du kan gøre det, at du klipper det ud som skal være baggrund (som er under iframet), og indsætter det så baggrund i iframet.
Jeg kan ikke lige se din side nu, så jeg kan ikke sige så meget lige nu.

Hvis vi siger at frame.htm indeholder din iframe, og content.htm indeholder det du gerne vil ha vist i din iframe, så vil koderne nogenlunde se sådan her ud:

frame.htm:
Fold kodeboks ind/udKode 

content.htm:
Fold kodeboks ind/udKode 

det står beskrevet i detaljer på:
http://msdn.microsoft.com/library/default.asp?url=/workshop/author/dhtml/overview/inlinefloatingframes.asp

- karmazilla -

okey det var smart... Det vidste jeg ikke at man kunne :)

Men vil det ikke kun virke til IE ?

Med venlig hilsen
/Jokke Jensen
www.jj-multimediedesign.dk

Firefox(mozilla) laver iframen gennemsigtig med den foreslået kode Opera derimod gør ikke.
-----------------------------------------------------------------------------

Min side ->www.the-hive.dk/~donp/

Den 17-07-04 17:14 skrev qualon følgende:

Undre mig lidt, da en IFRAME som standart er gennemsigtig.
Der skal bare ikke være angivet nogen <body bgcolor eller background> værdi i det dokument som loades ind i den.

---------------------
/* Firefox Owns */
--------------------

t