Ok 100 tak jeg fatter det vist mere nu, men :
1) du skriver man på hver side i title skal skrive søgeord, men hvordan mange, ex. min multimedie side er der mange ting, skal jeg så f. eks skrive <title>02multimedie - asp html flash ikoner markor film wallpappers</title> kan man det og google finder alle ord og derefter <title>03billeder - ferie sjove sport</title> eller skal der være kommaer ??
Skal jeg bare slette alt det jeg har i meta keywords på indexsiden?
2) Jeg skal have lavet en sitemap, jeg vil lave den i tabel med alle menupkt. i øverste række som overskrifter, og nedad vil jeg have alle mine under punkter hvor det er links til selve undersiden-undermenupkt., altså en tabel ligesom hvis min hovedmenupunkters undermenuer var foldet ud ? hvis det er en god ide hvad skal der egentligt stå i title taggen på selve sitemap siden (hvis det i spg. 1 var rigtig?)
3) Alle mine overskrifter i menuen og i hver menupkt. hovedside er overskrifternes font, farve m.m lavet i css som en class/style ikke <h1> gør det noget ellers skal jeg lave meget om?
Håber ikke det er for bøvlet med alle mine spg.
Nej det er helt ok.. jeg kan se jeg er kommet til at redigere et af mine tidligere indlæg.. havde ellers skrevet en del mere...
1:
Det er vigtigt du differentiere dig.. hvis du spammer sindsygt med søgeord vil det blive noget kludder... Men <title>02multimedie - asp html flash ikoner markor film wallpappers</title> kan med nød og næppe gå... problemet er som du selv siger at din side indeholder mange forskellige ting... Men pas på med at have for mange søgeord på hver side...
2:
Dit sitemap kan sagtens være i en tabel.. bare sørg for at benytte <a> tags og ikke noget javascript...
3:
Lav det om
.. andet kan jeg ikke sige.. har selv været igennem møllen engang med flere sites
.. Ellers vil sitet sandsynligvis blive vist underligt på www.google.com ... lige som mit det gør (
http://www.google.com/search?hl=en&ie=UTF-8&q=multimediedesign)... den viser min menu under <title> taggene, og det er ikke optimalt.. det er bedre den tager en bid af den første tekst der kommer på siden, hvilket den kun gør hvis man benytter <p> og h1 osv.... jeg venter spændt på at google opdatere min side...
Jeg kan give dig et lille trick
http://www.gritechnologies.com/tools/spider.go?q=dosdesign.dkDen her smider en helvedes masse crawlers gennem dit site, og du kan se hvordan eksempelvis google opfatter dit site... prøv eksempelvis at indtaste url adressen på et andet site, og du kan se hvorfor frames ikke er godt....
Det går i bund og grund ud på at lege lidt med lortet... følg lidt med i de seneste artikler, og forsøge sig frem...
Med venlig hilsen
/Jokke Jensen
www.jj-multimediedesign.dk