Dynamisk tabel størrelser via JavaScript

Tags:    html css

Hej

Jeg søger noget javaScript kode, der gør at man kan få tabeller til at være lige høje.

Problem : Jeg har en side hvor der er flere tabler, der skal slutte samme sted nederst på siden, for at det ser godt ud, men det gør de ikke nu.
Jeg kan godt sidde og skrive i stylesheetet på hver tabel at den skal have højde x, men den ændre sig hvis jeg putter mere tekst i ex. den midterste, så skal de andre også have samme længde for at de slutter samme sted. Hvordan gør jeg det men JavaScript ?

Jeg havde forstillet mig at jeg kunne finde højden at de aktuelle <td> tags, og derved gør de korteste lige så lang som den længste - men hvordan gør jeg det ?

3 svar postet i denne tråd vises herunder
3 indlæg har modtaget i alt 3 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Du kan anvende document.getElementById til at finde dine td objekter. Derefter er det jo bare at sammenligne højderne, kig eventuelt på:

http://msdn.microsoft.com/library/default.asp?url=/workshop/author/dhtml/reference/objects/td.asp

Mvh. Thomas Lykke Petersen

kunne du ikke evt. bruge % ? hvis du sætter height til 100% slutter tabellen der hvor siden slutter,
eller hvis du sætter en "usynlig tabel uden om de to andre tabeller, og sætter de to tabellers højde til 100%.
hvis den ene tabel så bliver højere følger den anden med.

kan godt kommer med eksempler hvis det skulle være!

- Jim Borch

Jeg ville nok forslå en div rundt om det er mindre tags og så sætte højden på tablene til 100%.
-----------------------------------------------------------------------------

Min side ->www.the-hive.dk/~donp/

t