netværksprogrammering

Tags:    c++

Hej

Jeg har siddet og kigget på artiklerne om netværksprogrammering, men jeg får linkerfejl. det ser ud til at være i include-filerne.

Det jeg skal bruge det til er ikke så meget, mener jeg ikke, men det kan godt være det er alligevel.

Jeg vil gerne have det sådan at jeg kan skrive til et program via netværket og så sende det videre gennem programmet... fx til en fil. Det ville dog også være lækkert at kunne sende tilbage. Jeg ser lidt telnet som en mulighed? men programmet der skal filen og evt læse denne vil køre på en linuxbox.

Dette skal foregå på en linux-box.

3 svar postet i denne tråd vises herunder
0 indlæg har modtaget i alt 0 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Du skal linke med socket biblioteket, jeg har ikke linux men mon ikke det hedder libsocket.a.

Hvis det er tilfældet kan du bygge med:
g++ whatever.cpp -lsocket -o whatever

På Linux ligger socket funktionerne i libc, så det skulle ikke være nødvendigt at lænke til andet end libc, og det gør gcc automatisk. Man skal faktisk sætte specielle options for at undgå det.

Det er lidt svært at hjælpe dig, hvis ikke du fortæller os præcis hvad der går galt. Hvilke fejl beskrivelser får du ?
Må vi se noget kode ?
Hvordan compiler/lænker du ?

I må meget undskylde at jeg laver en tråd og er så inaktiv...

Men troede faktisk at jeg ville få en mail når det blev besvaret ... men det gjorde jeg ikke
jeg vil lige prøve at finde noget så jeg kan prøve at "vise" jer fejlen og lidt kode.

på forhånd tak, Brian

t