browser understøttelse!?!

Tags:    html css

Jeg har rodet lidt med mit design og har fået min side til at se ens ud i de forskellige opløsninger.
Mit problem er nu som følger:

Hvis jeg ser min side(http://www.sleizer.dk) i ie ser den ganske fint ud og efter hensigten men slår jeg over i fx mozilla eller lign. browser lapper mine bokse ind over hinanden! hvorfor gør de dette? i min css fil hvor jeg definere boksene. fx min menu og counterens boks der falder sammen.. i css har jeg følgende

menu:
Fold kodeboks ind/udKode 

counter:
Fold kodeboks ind/udKode 

hvis jeg lægger top + height sammen i menu'en giver det ialt 595px og min counters top er på 600px... hvorfor er der så ikke 5px mellemrum mellem dem i mozilla? det vises fint i ie?!?

Skal jeg gøre det på en anden måde for at vise det ordentligt i mozilla og kan det i såfald vises ordentligt i ie? kunne man evnt. lave 2 css filer og så loade den man skulle bruge når folk gik ind på siden ved at tjekke hvilken browser de havde? er det muligt og i såfald hvordan?

Håber i kan hjælpe!

Sleizer

www.sleizer.dk

4 svar postet i denne tråd vises herunder
2 indlæg har modtaget i alt 5 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Hej

Du kan sagtens lave 2 css filer også tilpasse en til IE og en til mozilla. Det er der faktisk mange som gør.

Du kan så senere loade dit css dokument med javascript.

Mvh. Thomas Lykke Petersen

Hvordan kan jeg finde ud af hvilken browser besøgende har?

Kan dette gøres med php?
ville være dejligt da jeg så bare kan smide det ind i en variabel og køre en switch-sætning der inkludere css fil efter behov.

Sleizer

www.sleizer.dk

$HTTP_USER_AGENT giver dig browserens User-Agent...

MH.

The-Freak

Livet er for kort til at kede sig.

Lyder og ser mest af alt ud som om du er stødt på denne lille herlighed :).

http://www.tantek.com/CSS/Examples/boxmodelhack.html
-----------------------------------------------------------------------------

Min side ->www.the-hive.dk/~donp/

Hvordan kan jeg finde ud af hvilken browser besøgende har?

Kan dette gøres med php?
ville være dejligt da jeg så bare kan smide det ind i en variabel og køre en switch-sætning der inkludere css fil efter behov.

Sleizer

www.sleizer.dk

t