Popup

Tags:    html css

<< < 12 > >>
hej jeg har et problem med et popup vindue i javascript. Mit problem består i at jeg gerne vil have at når man klikker på et bestemt link skal linket åbnes et nyt vindue med nogle bestemte mål. Dette virker let nok, men da jeg samtidig skal bruge nogle PHP tags inde i det hele vil jeg høre nogle af jer hvordan man kunne gøre det. LIge nu åbner den bare således, men det er også uden de bestemte mål jo

<a href="noget.php?<? echo $id ?>" target="blank">hej</a>

håber i kan hjælpe

11 svar postet i denne tråd vises herunder
1 indlæg har modtaget i alt 4 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
hej jeg har et problem med et popup vindue i javascript. Mit problem består i at jeg gerne vil have at når man klikker på et bestemt link skal linket åbnes et nyt vindue med nogle bestemte mål. Dette virker let nok, men da jeg samtidig skal bruge nogle PHP tags inde i det hele vil jeg høre nogle af jer hvordan man kunne gøre det. LIge nu åbner den bare således, men det er også uden de bestemte mål jo

<a href="noget.php?<? echo $id ?>" target="blank">hej</a>

håber i kan hjælpe

flg. burde gøre det:
Fold kodeboks ind/udKode 

Højre og bredde justerer du og url'en er jo lige til at ændre! :)

Casper

[Redigeret d. 31/05-04 17:22:48 af Casper Steinmann]

så vidt jeg har prøvet kan jeg ikke blande php'en ind deri. ER det fordi man ikek kan blande det ind i en function ?

Fold kodeboks ind/udKode 

gem som test.php og kald som:
test.php?id=http://www.microsoft.com/ el. lign :)

Casper

har nærmest fået det til at virke nu. Du får pointene hvis du kan sige hvad jeg skal gøre for at den ikke åbner noget i den side som jeg allerede er i. Der åbner den nemlig også en blank side hvor den skriver [object]

synes det er vildt underligt

har nærmest fået det til at virke nu. Du får pointene hvis du kan sige hvad jeg skal gøre for at den ikke åbner noget i den side som jeg allerede er i. Der åbner den nemlig også en blank side hvor den skriver [object]

synes det er vildt underligt

eftersom jeg ikke er helt sikker på hvad du mener har jeg antaget følgende:

* du bruger frames
* din side som åbner, åbnes inde i dine frames

prøv at bytte
Fold kodeboks ind/udKode 

men et screenshot el. noget af din egen kode ville gøre det nemmere :)

Casper

[Redigeret d. 31/05-04 18:30:58 af Casper Steinmann]

det jeg har skrevet er som følger (jeg har det samme i toppen af mit dokument, altså under function, som dig)

<a href="javascript:OpenWindowEx(www.noget.dk/exclude/mail/mail-mail.php?<? echo $id ?>', 530, 420);">zllaldjflakjdf</a>

det den gør er først at åbne popup menuen som den skal, men dernæst skriver den object (hvilket sikkert skyldes at den tror den skal åbne det i samme vindue, men så registere at det er noget java den åbner, altså et object)

det jeg har skrevet er som følger (jeg har det samme i toppen af mit dokument, altså under function, som dig)

<a href="javascript:OpenWindowEx(www.noget.dk/exclude/mail/mail-mail.php?<? echo $id ?>', 530, 420);">zllaldjflakjdf</a>

det den gør er først at åbne popup menuen som den skal, men dernæst skriver den object (hvilket sikkert skyldes at den tror den skal åbne det i samme vindue, men så registere at det er noget java den åbner, altså et object)

ahh, du mangler en singlequote :) lige foran dit www sådan så der kommer til at stå: 'www. osv... :)

Casper

hehe sorry. Havde glemt det med singlequoten men det står i min kode så det er ikke det som er problemet

har løst problemet selv. Uden at kende noget som helst til javascripts tænkte jeg lidt logisk. Så andre også kan gøre brug af koden er den her

<a href="#" onClick="javascript:OpenWindowEx(http://www.noget.dk, 530, 420);">

har løst problemet selv. Uden at kende noget som helst til javascripts tænkte jeg lidt logisk. Så andre også kan gøre brug af koden er den her

<a href="#" onClick="javascript:OpenWindowEx(http://www.noget.dk, 530, 420);">

hehe, ja, den kan også bruges, men jeg har bare erfaring med, at den anden virker bedre :) men hvad... godt det virker :)

Casper

<< < 12 > >>
t