<pre> tab's

Tags:    html css

hejsa...

bla bla bla:
Jeg har et lille problem, jeg er igang med at lave et ASP script der kan konvatere RTF til html, men jeg har fået et lille problem
med længen/støreslen på tabs, altså tabulatur karaktere. Det er nemlig sådan at pre tags tabs er længere end dem som er i f. ex. WordPad, hvilket gør at ting lavet med tabulatur ikke altid ser ens ud i html og rtf... hvilket jo er noget møg! :P

Sprøgsmål:
hvordan ændre man bredten/længden på tabs (tabulatur karkatere), som er i en pre-tag?

[Redigeret d. 02/05-04 18:32:51 af N. K. Rasmussen]

9 svar postet i denne tråd vises herunder
2 indlæg har modtaget i alt 8 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
okay jeg har leget lidt med det og det ser ud til at programmet bruger disse tages til at definere hvorlangt tab skal være....
\\tx426\\tx852\\tx1420 (dette er hvis du brugerdefinere dine tabs...)
dette betyder f.eks. at første gang du trykke tab eller skriver /tab taget skal den hoppe 426 ind og anden gang skal den gå til 852 og tredige gang 1420 (jeg dette er ikke relative positioner men positioner i forhold til 0 (venstre))

det var hvad jeg fik ud af at kikke lidt på wordpad..... og det kan vist ikke uden vidre oversættes til HTML eller css fordi hvis du har skrevet forbi punkt 426 skal den hoppe til punkt 852.....
ved du enlig hvad definationen på et punkt er ?????
for hvis det er et tegn kan du måske lave en funtion der tæller antal tegn før /tab og og derefter indsætter det manglende antal tegn som mellemrum...

hvis et punkt er defineret i px bliver det meget sværer...
det kan også være at punktet er defineret i et eller andet andet... også bliver det foralvor svært.....

husk du må også finde ud af hvad et tab der ikke er bruger defineret er....

Mvh. Jop...

tja...
Jeg har endnu ikke prøvet at lave brugerdefinerede tabs, så jeg skal ikke kunne sige hvordan de fungere. Og jeg ved heller ikke hvor lang en normal \\tab er, men den er længere end en tab i en pre tag ;)

Jeg må nok lav lidt research og så vend tilbage...

jeg kikkede lidt msdn.com og fandt documentationen til RTF...
klik her eller søg på RTF i msdn.com

http://msdn.microsoft.com/library/default.asp?url=/library/en-us/dnrtfspec/html/rtfspec_1.asp

Mvh. Jop...

Kan du ikke bare bruge   indtil det passer i afstanden ?
Eller (hvis det er forskellige linier) <blockquote>

MVH
Jeppe

hejsa...

bla bla bla:
Jeg har et lille problem, jeg er igang med at lave et ASP script der kan konvatere RTF til html, men jeg har fået et lille problem
med længen/støreslen på tabs, altså tabulatur karaktere. Det er nemlig sådan at pre tags tabs er længere end dem som er i f. ex. WordPad, hvilket gør at ting lavet med tabulatur ikke altid ser ens ud i html og rtf... hvilket jo er noget møg! :P

Sprøgsmål:
hvordan ændre man bredten/længden på tabs (tabulatur karkatere), som er i en pre-tag?

[Redigeret d. 02/05-04 18:32:51 af N. K. Rasmussen]

jeg kan ikke få pre taget (<pre også >;), til at virke i frontpage... der ændre den bare formateting...

du kan evt. bruge mellemrum i stedet for eller span med pixel-brede og float.... (husk at hvis du bruger mellemrum skal du skrive   istedet for ellers ignorer browseren alle andre mellemrum end den første....)

hvilke data kan du få fra RTF og længten af tab........

Mvh. Jop...

[Redigeret d. 02/05-04 19:59:53 af Jop Jopsen]

Ups...

kom til at trykke 2 gange....

Mvh. Jop...

[Redigeret d. 02/05-04 19:56:41 af Jop Jopsen]

Man for ikke noget data fra RTF om hvor lang taben er...
man for bare \\tab
Så problemet er at hvis man f. ex. bruger et vist antal mellemrum istedet for tab så kommer to linjer med tabs inde i ikke til at stå ud for hinanden efter tabet, fordi tab'et bare er en fast længde. hvorimod hvis man bruger pre tagen, så er går en tab til næste "spalte", altså en fast placering.

Hvis man bruger span med en fast længde bliver resultated det samme...

ellers kunne man muligvis lave et script der rengede længden på texten ud, men det er svært fordi man har med flere forskelige font typer og font størelser at gøre. Så kunne man selv generarer nogle span med den rigtige længde. Men det er langt over min fatte evne ;)

undskyld... men hvad er RTF enlig....
jeg prøvede bare at siger at jeg ikke kunne få pre taget til at virke i frontpage og at jeg aldrig har hørt om et html tag for TAB desuden bruger bla. front page mellemrum.... (ved godt at det ikke ville virke rigtigt...)

Mvh. Jop...

Undskyld den lange svartid...

RTF står for Rich Text Format, og er det fil format f. ex. WordPad bruger, hvis man formatere teksten (WordPad kan også gemme som ASII og Dos tekst, men så bliver teksten ikke formatered)

Anyway... jeg har stædig ikke fundet en go' løsning på problemet. en mulig løsning kunne evt. være at bruge CSS
f. ex. "letter-spacing" eller "word-spacing'" men jeg har ikke prøvet det endnu :|

tja...
Jeg har endnu ikke prøvet at lave brugerdefinerede tabs, så jeg skal ikke kunne sige hvordan de fungere. Og jeg ved heller ikke hvor lang en normal \\tab er, men den er længere end en tab i en pre tag ;)

tja...

jeg kikkede lidt msdn.com og fandt documentationen til RTF...
klik her eller søg på RTF i msdn.com

http://msdn.microsoft.com/library/default.asp?url=/library/en-us/dnrtfspec/html/rtfspec_1.asp

Mvh. Jop...

t