Baggrund på en <td>

Tags:    html css

Hvordan sætter man en baggrund på en td??

Jeg har en tabel, som jeg godt kunne tænke mig fik runde hjørner i toppen... jeg har tænkt mig at lave et billede, som jeg så vil indsætte i den øverste td, og så lave td'en uden border...

er der nogen der vil give mig en kode til det??? jeg har nemlig ikk lige kunne komme på hvordan man kan gøre det..

//Emilbp

-| I am just... Me!! |-

5 svar postet i denne tråd vises herunder
3 indlæg har modtaget i alt 3 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato

Jeg har en tabel, som jeg godt kunne tænke mig fik runde hjørner i toppen... jeg har tænkt mig at lave et billede, som jeg så vil indsætte i den øverste td, og så lave td'en uden border...

er der nogen der vil give mig en kode til det??? jeg har nemlig ikk lige kunne komme på hvordan man kan gøre det..

//Emilbp

-| I am just... Me!! |-

Grøn baggrundsfarve:
Fold kodeboks ind/udKode 

Ingen kant:
Fold kodeboks ind/udKode 

hvis du skal lave uden kant på en specifik celle så bruger du bare:
Fold kodeboks ind/udKode 

Casper

[Redigeret d. 23/04-04 16:26:16 af Casper Steinmann]

//Emilbp

-| I am just... Me!! |-

Hej Emil.
Det du vil, med at lave runde hjørner på en tabel er ganske rigtigt noget med at indsætte et billede i hvert hjørne for at lave afrundingen.
På Alistapart.com findes der en artikel som beskriver dette, den er godt nok på engelsk, men det er vel ikke det store problem.
artiklen finder du her :
http://www.alistapart.com/articles/customcorners/
god fornøjelse.

Gitte T
*
Wolf howling at the moon at night
*

Fold kodeboks ind/udKode 

//ETA aka Emil Thor Andersen
Http://www.eta-wall.tk/

[Redigeret d. 24/04-04 09:57:29 af Emil Thor Andersen (Eta)]

Det var ikk det der var mit spørgsmål... Jeg spurgte om man kan indsætte et billede som baggrund i en td???

//Emilbp

-| I am just... Me!! |-

Det var ikk det der var mit spørgsmål... Jeg spurgte om man kan indsætte et billede som baggrund i en td???

//Emilbp

-| I am just... Me!! |-

hehe - det gik sgu lidt for stærkt ;) men ja, det kan man godt... istedet for background-color:#farven skriver du:

Fold kodeboks ind/udKode 

Casper

t