hvordan linker man til et specifikt dokument i word ?

Tags:    html css

hvordan bærer man sig ad med at på en homepage (Intranet) at linke til f.eks et Excel regneark så arket åbner i EXCEL og ikke i Explorer.
Excel eller Word for den sags skyld ligger (naturligvis) på den lokale maskine mens dokumentet der skal åbnes ligger på et netværksdrev.
Hvordan opretter jeg et link i min homepage der klarer at åbne Excel + dokumentet i et nyt vindue ??

På forhånd tak

Sjat

6 svar postet i denne tråd vises herunder
4 indlæg har modtaget i alt 4 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
hvordan bærer man sig ad med at på en homepage (Intranet) at linke til f.eks et Excel regneark så arket åbner i EXCEL og ikke i Explorer.
Excel eller Word for den sags skyld ligger (naturligvis) på den lokale maskine mens dokumentet der skal åbnes ligger på et netværksdrev.
Hvordan opretter jeg et link i min homepage der klarer at åbne Excel + dokumentet i et nyt vindue ??

På forhånd tak

Sjat

Kan man ikk linke til dokumentet...

<a href="dokument.doc" target="_blank">Link</a>

//Emilbp

-| I am just... Me!! |-

det kan brugeren vist ændre i IE

På forhånd tak

Sjat

Det tror jeg ikke er noget du selv kan bestemme som Webmaster... Når jeg klikker på et .doc dokument, spørger den mig om jeg vil gemme eller åbne dokumentet... Så den åbnes slet ikke! Og hvis jeg endelig trykker ÅBN så bliver den åbnet i Word!

Chadi har ret, det afhænger af brugerens IE indstillinger... ;)

/Daniel
C# the new dimension...

man kan også lægge documentet over i en zip mappe og så linke mappen....
så vil explorer åbne en download dialog.... også skal brugeren bare trykke på åben.... og derefter dobbelt klikke på documentet....
det kræver bare at brugeren har winzip eller win Xp (der med følger .zip comprimerings guide...)

Mvh. Jop...

På forhånd tak

Sjat

Kan man ikk linke til dokumentet...

<a href="dokument.doc" target="_blank">Link</a>

//Emilbp

-| I am just... Me!! |-

Jo - det kan man godt, men resultatet er at der bliver åbnet en ny Explorer, jeg skulle gerne opnå at filen åbner i det program som den er oprettet i - Altså at f.eks et .doc dokument åbner i Word og ikke i Explorer

Chadi har ret, det afhænger af brugerens IE indstillinger... ;)

/Daniel
C# the new dimension...

t