uendelig løkke

Tags:    html css

hej

hvorfor give denne kode, en uendelig løkke:
Fold kodeboks ind/udKode 

adam
Køb en zebra - og kald den plet

9 svar postet i denne tråd vises herunder
3 indlæg har modtaget i alt 3 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
hej

Fold kodeboks ind/udKode 

adam

fordi i++ ikke er en funktion - det er blot en måde som run time enginen forstår som i = i +1. Derfor sker der ikke noget med dit i, dvs. det beholder værdien 0 og eftersom din while-løkke undersøger om i er nul, ja så har du en uendelig løkke...

Det er mig uklart hvad du vil med dit script, men definitionen på setTimeout er således:
Fold kodeboks ind/udKode 

Så et konkret eksempel ville være
Fold kodeboks ind/udKode 

Casper

[Redigeret d. 18/03-04 23:03:22 af Casper Steinmann]

SetTimeOut's første parameter behøver ikke at være en funktion, se http://www.javascriptkit.com/javatutors/time4.shtml

Jeg vil gætte på den går i en uendelig løkke fordi, din variable vil blive betragtet som 2 private variabler i stedet for en global.

MvH

Stefan Svensson
http://fusket.frac.dk

Den er nok ikke uendelig, men den vil blive loopetet stort antal gange på dette millisekund uden i ændres. Så tror JS at den er uendelig.

Det kan også være at setTimeout venter til siden er loaded færdigt, og siden loades jo ikke før whilen sluttes.

hej

Fold kodeboks ind/udKode 

adam

Hvad skal du egentlig bruge koden til??

Hilsen Mathias

ideen er at lave en slags pause function, der så kan pause i et tids interval, fx 1 milisecund, men gerne mere

adam

ideen er at lave en slags pause function, der så kan pause i et tids interval, fx 1 milisecund, men gerne mere

adam

Altså at skræmen skal være hvid eller hvad??

Hilsen Mathias

nej... jg ved heller ikke om jeg vil bruge det. jeg opdage baare problemet, og ville så finde ud af havd det skyldtes

adam

nej... jg ved heller ikke om jeg vil bruge det. jeg opdage baare problemet, og ville så finde ud af havd det skyldtes

adam

nåh ok:)

Hilsen Mathias

hje...

jeg kunne ikke finde fejlen... og jeg ved ikke hvem er jer der har ret... derfor delingen af points

tak for hjælpen anyway

adam

t