PX fra top?

Tags:    html css

<< < 123 > >>
Hey... Har brug for hjælp... Jeg er ved at opgradere mine tables til div/layers og er løbet ind i et problem. Jeg har lavet et lidt kompliceret design der giver min bøvl.
Jeg skal have en bund på en boks, og bunden skal være i et andet layer...

Men selve boksens højde variere, alt efter hvor meget tekst der er i boksen. Derfor skal det antal px som bunden sidder fra toppen også variere.
Men skal jeg selv, i alle mine sider, finde ud af hvor mange px det er? Og der efter skrive det ned i mit style sheet? Er der ikke et eller andet trick i f.eks. php?
Skriv endeligt hvis I ikke forstår...
PLZ hjælp mig, jeg er gået i stå...

EvoLution ...We can always be smarter...

[Redigeret d. 16/03-04 15:39:02 af EvoLutions]

24 svar postet i denne tråd vises herunder
2 indlæg har modtaget i alt 2 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Hmm... det virker ikke... men jeg tror det er noget i den stil...

Jeg har næsten scriptet:
Fold kodeboks ind/udKode 

Hilsen Mathias

Sådan:
Fold kodeboks ind/udKode 

:D

Hilsen Mathias

Det virker lidt dumt at begynde med JavaScript mm. Havd med bare at skrive:

<div>
En masse
lort på
siden.
<div>(c) Mig</div>
</div>

Hey... Har brug for hjælp... Jeg er ved at opgradere mine tables til div/layers og er løbet ind i et problem. Jeg har lavet et lidt kompliceret design der giver min bøvl.
Jeg skal have en bund på en boks, og bunden skal være i et andet layer...

Men selve boksens højde variere, alt efter hvor meget tekst der er i boksen. Derfor skal det antal px som bunden sidder fra toppen også variere.
Men skal jeg selv, i alle mine sider, finde ud af hvor mange px det er? Og der efter skrive det ned i mit style sheet? Er der ikke et eller andet trick i f.eks. php?
Skriv endeligt hvis I ikke forstår...
PLZ hjælp mig, jeg er gået i stå...

[Redigeret d. 16/03-04 15:39:02 af EvoLutions]

din box: <div style="position:absolute;bottom:0px;"></div>

Hilsen Mathias

Det var nu ikke lige det jeg havde tænkt mig... det er bunden af en boks... ikke af selv side...

Det var nu ikke lige det jeg havde tænkt mig... det er bunden af en boks... ikke af selv side...

Den trækker også kun boksen ned?? Hvordan ser din boks ud? <div style="position:absolute;bottom:0px;">BOKS TEKST</div> ANDET TEKST
Så vil andet tekst være øverst mens boks tekst vil være nederst!:)

Hilsen Mathias

[Redigeret d. 16/03-04 16:28:37 af Mathias Knudsen]

Min boks er lavet af to bokse - en krop og en bund... og det er altså bunden's højde fra toppen der skal variere...
Altså: Top: skal være lig med #bokskrop-højde + top;

nåhhh!
Fold kodeboks ind/udKode 

Hilsen Mathias

[Redigeret d. 16/03-04 16:35:23 af Mathias Knudsen]

Hmm... det virker ikke... men jeg tror det er noget i den stil... Jeg skal vel bare udskifte nedersteboks og øversteboks med deres id... men min browser siger den ikke kan finde det objekt.. har tjekket om jeg har skrevet forkert - det her jeg ikke... der skal da ikke stå # foran deres id, vel?

[Redigeret d. 16/03-04 16:52:04 af EvoLutions]

Hmm... det virker ikke... men jeg tror det er noget i den stil...

Jeg har næsten scriptet:
Fold kodeboks ind/udKode 

Hilsen Mathias

Hmm... den siger fejl igen... http://bdigital.frac.dk/Traad/Fejl.bmp <- den skriver den fejl... og jeg har tjekket, navnet r rigtigt...

[Redigeret d. 16/03-04 17:15:49 af EvoLutions]

<< < 123 > >>
t