Download i HTML! Hvordan?

Tags:    html css

Hvis jeg gerne vil ligge filer ud på min hjemmeside som folk skal kunne downloade.... hvordan gør jeg det?

Mvh.
Kenneth

7 svar postet i denne tråd vises herunder
5 indlæg har modtaget i alt 5 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Du linker bare til den, som du ville linke til en anden side.

<a href="dil_fil.zip">Download</a>

Hvis jeg gerne vil ligge filer ud på min hjemmeside som folk skal kunne downloade.... hvordan gør jeg det?

Mvh.
Kenneth

Bare husk at zippe dine filer først ;)

Mvh.
Kenneth

du behøver ikke at zippe det are at det er en fil serveren ikke genkender eller at det er et program så downloader du den
--------------------------------------------------
[THIS IS A SIGNATURE VIRUS! PLEASE COPY IT INTO YOUR OWN SIGNATURE(S)]
--------------------------------------------------
tjeck lige http://www.udvikleren.dk/groups/?gid=18 hvis du vil hjælpe med at lave et godt spil!

tak... hehe..... men SKAL filen være zippet???

[Redigeret d. 25/05-04 17:03:02 af Thomas]

Jeg mener altså ikke at den behøver at være zippet?? Men husk at navnet på filen skal være præcist (husk store og små bogstaver!) ;)

Filen behøver ikke være zippet. Du kan sagtens linke til f.eks. en .exe eller en .rar-fil.. Du kan faktisk linke til alle filer. Hvis browseren ikke kan åbne filen bliver den downloadet. .pdf-filer, billeder og så videre kan åbnes i Internet Explorer og kan derfor ikke downloades. Men .zip, .rar, .exe osv kan sagtens linkes til vha. <a href="fil.exe">Hent fil</a>.

Med venlig hilsen Peter Steen Hansen, ps_hansen@msn.com

[Redigeret d. 25/05-04 17:03:02 af Thomas]

Ja det skal den, men prøv dig frem...det kan være at det hjælper ;-)

t