Løbende afvikling af funktion

Tags:    c++

Jeg har været igang med at skrive noget kode til et I/O kort
hvor jeg kan skrive data til og læse data fra i/O på kortet !!!!
Det er også lykkes

Det jeg så gerne vil er at kunne få mit program, hvor funktionerne er i, til at køre cykliske så funktionerne ( specielt læse funktion ) bliver udført så jeg kan læse inputtet hvis der sker en ændring på kortet!

er der nogen der har en ide til hvordan dette kan gøres!!

Jeg har forsøgt at finde nogle forskellige artikler om lige det emne men har ikke rigtig haft held til, at finde lige det jeg søger.

Håber der er nogen der kan hjælpe !!!
Lars

5 svar postet i denne tråd vises herunder
0 indlæg har modtaget i alt 0 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Du kan lave en tråd for hver adresse som du vil læse, og i denne tråd lave en loop med vente og læse.

Eller, hvis den hw du bruger understøtter det, bruge interrupts (og/eller dma).

Hej Lars

hvilket type kort snakker vi om?

Det kan godt være noget besværlig at kode til at kort der indsættes i Pc'en. Jeg har tidligere været med til at lave noget til Win95/98, her var det ikke et problem da man havde mere adgang til hardware. Sådan er det bare ikke mere, men såfølgelig finder der muligheder.
Du kan prøve at søge efter Windows DDK (driver development kit)

Hilsen
Thomas Vanting

Du kan lave en tråd for hver adresse som du vil læse, og i denne tråd lave en loop med vente og læse.

Min ide er jo, at der skal køre en læse funktion i baggrunden af selv programmet så indgangene vil blive læst hele tiden!!
Men det burde man vel egentligt også kunne opnå ved at køre flere tråde?????

Jeg siddet og kigget lidt på interrupts! men har ikke fået det helt læst igennem endnu!!

Kortet understøtter ikke interrupts!! da det er et forholdsvist simpelt kort der kobles på printer porten!!

Hej Lars

hvilket type kort snakker vi om?

Det kan godt være noget besværlig at kode til at kort der indsættes i Pc'en. Jeg har tidligere været med til at lave noget til Win95/98, her var det ikke et problem da man havde mere adgang til hardware. Sådan er det bare ikke mere, men såfølgelig finder der muligheder.
Du kan prøve at søge efter Windows DDK (driver development kit)

Hilsen
Thomas Vanting

Det er nu et simpelt kort / K8000 / Weelmann der kan kobles på printer porten!! problemet er jo bare som du siger at det ikke er sånemt at få adgang til systemressourcerne i XP som man kunne håbe på!!! og derfor er den C kode der eksitere til kortet ubrugeligt!!! Har fundet en DLL fil med tilhørende driver der giver mig mulighed for at skrive/Læse de ben på printer porten jeg skal bruge!! har også fået det til at virke!!
Jeg tror jeg skal gå i den retning som bertel skriver med at lave en tråd der kan køre kontinuerlig !! så må jeg se hvordan det kan gøres!!

Tak for svaret

MVH lars

en lille ændring til min første reply!!!

Det var **** tråde ***** og ikke **** interrerupst **** jeg har siddet og kigget lidt på !!!

t