Iframe i Dreamweaver

Tags:    html css

Hvordan laver man en iframe i Dreamweaver, altså en boks hvor en side dukker op når man klikker på et link udenfor boksen.

Mvh. Rasmus

5 svar postet i denne tråd vises herunder
2 indlæg har modtaget i alt 4 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Jeg har kun prøvet DW én gang i mit liv, for mange år siden, så jeg ved ikke lige hvad du skal klikke på :)

Men så vidt jeg ved, kan du klikke på siden hvor du vil have det. Derefter skifter du til kildekoden, og skriver <iframe src="din_side_i_dette_frame.html"></iframe>

...

Det er også det jeg har prøvet, men der dukker ikke noget frem i design-viewet.

Der dukker ikke noget frem i design viewet fordi:
1) du har ikke angivet width & height (helst i css hvis du har MX)
2) DW har ikke 'ægte' understyttelse, så en evt. side vil ikke blive vist i design view; kun en placeholder.

Prøv koden i en browser for at finde ud af om din iframe virker.
- karmazilla -

Jeg har kun prøvet DW én gang i mit liv, for mange år siden, så jeg ved ikke lige hvad du skal klikke på :)

Men så vidt jeg ved, kan du klikke på siden hvor du vil have det. Derefter skifter du til kildekoden, og skriver <iframe src="din_side_i_dette_frame.html"></iframe>

Hvad så når du gemmer og ser siden i browseren ?

...

Der dukker ikke noget frem i design viewet fordi:
1) du har ikke angivet width & height (helst i css hvis du har MX)
2) DW har ikke 'ægte' understyttelse, så en evt. side vil ikke blive vist i design view; kun en placeholder.

Prøv koden i en browser for at finde ud af om din iframe virker.
- karmazilla -

Ok, tak begge to! Jeg har prøvet at kode iframen manuelt i TSW og det virker men den kan ikke vise noget i den. Desuden er det også lidt træls at jeg ikke har et sted og trække iden for at finde en eksakt placering på siden. Men ellers tak, hvis i ikke lige har noget, så lukker jeg bare...

t