Database i C

Tags:    c++

Hey udviklere...

Jeg kunne godt tænke mig at lave et simpelt database system, hvor man kan taste en bruger ind og gå ind og se alle de indtastede.

Hvis det er muligt vil jeg også godt bygge en søge funktion på, men problemet er at jeg ik rigtig har styr på C programering.

Er der nogle der kan hjælpe mig lidt i gang med mit projekt?

MVH Henrik

3 svar postet i denne tråd vises herunder
1 indlæg har modtaget i alt 1 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato

Hvilken form for søgning er du ude efter?

På database niveau har du mulighed for at slå fuldtext søgning til, selvom det tager en del ekstra ressourcer. Sekundært kan du lave en søgning som går på tværs af felterne med simpelt sql og OR.

Tja, mit umiddelbare råd vil være, at du får lidt styr på C, så kan du altid begynde at tænke på databaser senere.
Det er meget nemmere at lave programmer ud fra ens egne tanker, hvis ikke man skal prøve at lære koden til at lave det i samtidig.

1101110100010110000101000001

Killers don't end up in jail - they end up on a high-score!

Tja, mit umiddelbare råd vil være, at du får lidt styr på C, så kan du altid begynde at tænke på databaser senere.
Det er meget nemmere at lave programmer ud fra ens egne tanker, hvis ikke man skal prøve at lære koden til at lave det i samtidig.

1101110100010110000101000001

Killers don't end up in jail - they end up on a high-score!

Nå så kom jeg da igang med min filmdatabase... den fungere fint, men har brug for en søgefunktion? Nogle der kan give et hint, for det jeg har virker slet ik...

t