Function som skal vente på svar.

Tags:    html css

Jeg her den her function som skal køre efter hver runde. Man skal så have enten valgmulighed 1 eller 2. Og så skal den gøre enten det ene eller det andet alt efter hvad man vælger. Hvordan får jeg den til det. Jeg har et tekst-felt, som hedder text_field, hvor man skal indtaste enten 1 eller 2.

Anyone... ?

Fold kodeboks ind/udKode 

Livet er da for fedt....

10 svar postet i denne tråd vises herunder
1 indlæg har modtaget i alt 1 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
men så får man bare fejl.

kunne du ikke prøve at være lidt mere precis

du skal ikke sætte event.keyCode = 0;

hvad hvis spiller_initiativ == enemy_initiativ

du kan sætte den i onkeyup

Onkeyup, kan du forklare den lidt nærmere..... Ikke alt for veteran til javascript endnu. Kender ikke lige den kommando....

Livet er da for fedt....

Er ikke super veteran til javascript endnu. Kan du uddybe lidt hvad onkeyup helt rpæcis gør og hvordan man måske kan anvende den... ?

Livet er da for fedt....

Jeg kan ikke rigtig få den til det jeg gerne vil.

Jeg her et input text felt, i en form.
Så skulle den jo gerne køre funktionen kamp_indtast når man slipper en key. Det gør den også, men så får man bare fejl. Min function ser sådan her ud.
Fold kodeboks ind/udKode 

Så vidt jeg har fundet ud af er 1 skulle have keycode 49 og 2 skulle have keycode 50.
Så man får de valgmuligheder og så bare trykker på 1 eller 2 og så kører kampen videre.
Er der nogen der kan hjælpe mig med at få den til at virke.....??

Livet er da for fedt....

[Redigeret d. 30/01-04 10:46:42 af Sticks]

[Redigeret d. 30/01-04 10:47:49 af Sticks]

[Redigeret d. 01/02-04 09:38:22 af Sticks]

if (event.keyCode = 50) {

bured nok være ==

if (event.keyCode = 50) {

bured nok være ==

Den er jeg klar over, type fejl.... hehe..... Men nogen der kan få det til at virke eller har en idé om hvad der er galt... ?

Livet er da for fedt....

men så får man bare fejl.

kunne du ikke prøve at være lidt mere precis

du skal ikke sætte event.keyCode = 0;

hvad hvis spiller_initiativ == enemy_initiativ

Jeg skal prøve at være lidt mere specifik.
Jeg har lavet det sådan at når man kommer ind i et rum, ser den efter om der er en fjende i rummet. Den kode ser sådan her ud :

Fold kodeboks ind/udKode 

Det er der jo så i denne her situation, så den kører function initiativ();. Den ser sådan her ud....

Fold kodeboks ind/udKode 

Det er så her den laver valgmulighederne og så er det man skal lave et key tryk, enten 1 eller 2. Så man kan vælge om man vil angribe eller flygte. Det er her den går galt. Når man trykker enten 1 eller 2, får man en fejl :

Der opstod en fejl i scriptet på denne side.

Linje : 1
Tegn : 1
Fejl : Et objekt var ventet
Kode : 0
UrL : ......

Er det her info nok. Jeg har lagt mit spil op, eller så langt jeg er nået.... :)
Hvis det er en hjælp.... : http://www.sticks.dk/temp/Dungeon%20-%20Javascript/game_new_design.html

Hvis du har brug for mere info, så skal du få det.... Er ved at være lidt ked af det her.... hehe....

Livet er da for fedt....

Har nu fundet ud af med sikkerhed at koden i virker efter hensigten. Den her virker i vertfald.....

Fold kodeboks ind/udKode 

Så det må være måden jeg udtrækker dataen på. Mit tekst felt er inde i en <td> med id=text_felt. Og <td> sammen med resten af sin tabel ligger inde i en hoved tabel, som har id=head_page.

var pkey = window.event.keyCode; , så mon ikke at det her ikke er den rigtige måde. Skal man mon have nogle af id'er med eller skal document med..... Nogen der kan hjælpe med det ??

Livet er da for fedt....

Jeg har fundet ud af at den kode jeg havde virkede fint, det var ikke den der var problemet ups...... hehe ....

Livet er da for fedt....

t