Realistisk at lære C++ på 32 lektioner ??

Tags:    c++

Vil I, garvede C++ programmører, sige det er realistisk at forlange af en klasse (elever) at de skal kunne lave et projekt om en udlånssystem, baseret på et C++ program og MSSQL, efter at have haft C++ i blot 32 lektioner?



Vil I, garvede C++ programmører, sige det er realistisk at forlange af en klasse (elever) at de skal kunne lave et projekt om en udlånssystem, baseret på et C++ program og MSSQL, efter at have haft C++ i blot 32 lektioner?


Hej Steffen,

det kommer helt an på hvad deres forudsætninger er. Jeg har selv undervisning i C/C++ i vores lokale ungdomsskole hvor de er fra 7 kl. og op. Vi har undervisning en gang om ugen fra september til april, hvor jeg først i forløbet forklare nogle af de bassale termologier og der efter laver de forskellige projekter.

Et slag på tasken er at 20% af et hold selv vil kunne lave et programmel. Det med at holde omfanget at information nede på bare et rimeligt niveau plus et forholdsvis få antal lektioner gør at meget smutter for nogle. Hvis de ikke forstår helheden.

Hilsen
Thomas Vanting



Vil I, garvede C++ programmører, sige det er realistisk at forlange af en klasse (elever) at de skal kunne lave et projekt om en udlånssystem, baseret på et C++ program og MSSQL, efter at have haft C++ i blot 32 lektioner?


Hej Steffen,

det kommer helt an på hvad deres forudsætninger er. Jeg har selv undervisning i C/C++ i vores lokale ungdomsskole hvor de er fra 7 kl. og op. Vi har undervisning en gang om ugen fra september til april, hvor jeg først i forløbet forklare nogle af de bassale termologier og der efter laver de forskellige projekter.

Et slag på tasken er at 20% af et hold selv vil kunne lave et programmel. Det med at holde omfanget at information nede på bare et rimeligt niveau plus et forholdsvis få antal lektioner gør at meget smutter for nogle. Hvis de ikke forstår helheden.

Hilsen
Thomas Vanting



Forudsætningerne er ret begrænsede. Klassen blev introduceret til grundlæggende C på sidste skoleophold og skal nu til at arbejde videre med C++, og som sagt lave et projekt.

[Redigeret d. 30/01-06 14:52:03 af Steffen Nielsen]



Hvis man går direkte efter det, og ikke lærer andet end det der er relevant for at kunne lave programmet er der en chance for at nogle af deltagerne vil kunne lære at lave programmet.

Men om det er et klogt forløb vil jeg anse for at være tvivlsomt.



t