openAL

Tags:    c++

Jeg har fundet nogle tutorials omkring openAL, og har prøvet dem af.
Desværre kan jeg ikke få det til at virke. Jeg bliver ved med at få ”unresolved external”-fejl, og jeg kan ikke forstå hvorfor. Jeg har downloaded ”OpenAL 1.1 SDK for Windows”, samt ”freealut Binary ZIP”, begge fra siden www.openAL.org. Da jeg ikke er sikker på at jeg har placeret de forskellige filer rigtigt, vil jeg meget gerne have en punktopstilling af hvad jeg skal gøre. Jeg bruger Borland.

10 svar postet i denne tråd vises herunder
0 indlæg har modtaget i alt 0 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Borland Builder, Borland BuilderX eller kommando linie version ?

Jeg kikkede på det. De biblioteker der er med og som skal linkes med er kun til Visual C++.
Man kan (så vidt jeg kan se) godt downloade sourcen og bygge bibliblioteket til Borland, men det er ikke helt let.
Jeg kan godt forsøge senere.

1. Commandline versionen.
2. Du må meget gerne prøve.

Jeg fix bygget et lib. Der var enkelte filer der ikke kunne bygges, men jeg kunne godt bygge et program med biblioteket.

Her er biblioteket:
http://home20.inet.tele.dk/midgaard/openalbcc.zip

Hvis du ligger det i roden af openal bør du kunne bygge en af eksemplerne ved at køre denne kommando, også i roden:

bcc32 -Iinclude -Isamples\\Framework\\win32 samples\\Framework\\win32\\aldlist.cpp samples\\Framework\\win32\\Framework.cpp samples\\Framework\\win32\\LoadOAL.cpp samples\\playstream\\Source\\PlayStream.cpp openalbcc.lib

Jeg kan stadig ikke få det til at virke. Jeg har muligvis lavet en eller anden fejl, men jeg ved ikke hvor. Kunne du ikke skrive præcis hvad du har gjort?
Jeg kan heller ikke skrive så lange kommandoer, så får jeg bare en meget høj bip-lyd.

Hvilket OS?

Du kan putte kommandoen ind i en .bat-fil og køre den fra cmd.exe eller putte en pause kommando ind efter kommandoen, så du kan se hvad den skriver.

Windows NT, 2000 og Xp understøtter så vidt jeg ved kommandoer på mindst 4000 tegn.

Jeg havde glemt det med bat-filen. Jeg prøvede dit lib, men der var stadig to funktioner der ikke fungerede. Derefter prøvede jeg COFF2OMF, og efter at have ændret alut (fra include <AL\\xxx.h> til include <xxx.h>, fik jeg det til at compile. Der kommer bare ingen lyd!
Fold kodeboks ind/udKode 

Jeg kan ikke se nogle fejl i koden, og jeg har lagt "music.WAV", i samme mappe som main.

Glemte at skrive alSourcePlay(source[0]) før system("pause"). Men der er stadig ingen musik.

Hehe, Glemte også at bruge alutInit(0, NULL). Nu er der lyd på. Tak for hjælpen.

Jeg prøvede også coff2omf, men mine filer blev tomme :-(

t