Brugergrænseflade i linux...

Tags:    c++

<< < 12 > >>
Hej,
jeg er rimelig ny inden for C++ programmering. Kan godt det basale og har dog også læst en masse på nettet og et par bøger. Men nu vil jeg springe til et nyt kapitel, og lave programmer med en brugergrænseflade(er det ikke det, det kaldes?) altså sådan så det er i et vindue, med knapper osv. i stedet for det skal køres i terminal.
Jeg ved intet om dette emne, og søger derfor noget hjælp til at komme igen:)

M.V.H
Fabius Artemis Zloh

Jeg ved det ikke, prøv at læse denne:
http://doc.trolltech.com/4.1/install-x11.html

Den nævner ikke QTDIR

har læst alt jeg har kunne finde i document og rundt på nettet, men finder ikke rigtigt noget. Men alligevel står der i de forskellige filer at jeg skal sætte QTDIR ordenligt

M.V.H
Fabius Artemis Zloh

Hvilken Linux-distribution bruger du?
det skulle undre mig om ikke din distributions pakkesystem (hvad det end måtte være) har en Qt-pakke som du nemt kan installere.

Hvilken Linux-distribution bruger du?
det skulle undre mig om ikke din distributions pakkesystem (hvad det end måtte være) har en Qt-pakke som du nemt kan installere.

Jeg køre Ubuntu. Men jeg har fået Qt installeret nu. Tog lidt tid, med til sidst fik jeg det til at virke. Men nu mangler jeg kun QSA.

M.V.H
Fabius Artemis Zloh

Så vidt jeg ved så skal QTDIR være lig med det dir hvor Qt er lagt. Og det er "/usr/qt-x11-opensource-src-4.1.0" og jeg skriver så: "set QTDIR=/usr/qt-x11-opensource-src-4.1.0" og "set QTDIR=../qt-x11-opensource-src-4.1.0" men ingen af dem virker. Når jeg skriver echo $QTDIR får jeg godt nok det rigtige output(så vidt jeg ved) men når jeg prøver at skrive ./configure for jeg stadig følgene error:

Can't find Qt library. No QTDIR set.

M.V.H
Fabius Artemis Zloh

[Redigeret d. 14/01-06 17:55:52 af Fabius]

<< < 12 > >>
t