Tags:
xml
Hej.
Jeg har en xml-fil med encodet tekst som er encodet ved hjælp af php funktionen: urlencode(). Kan man direkte ved hjælp af en xsl decode dette tekst og udskrive det "normalt" (ikke encodet)??
Jeg tager sevfølgelig også imod alternative forslag.. Det skal dog nævnes at xml-filen også skal indeholde html-kode. Det er praktisk talt derfor jeg encoder dataen.
På forhånd tak.
Mvh Michael Clausen
3 svar postet i denne tråd vises herunder
1 indlæg har modtaget i alt 1 karma
Har du et eksempel på hvordan din xml fil ser ud samt hvad du ønsker at opnå med den xml fil. Har du kigget på CDATA tagget i xml?? det tror jeg måske kan løse noget af dine problemer. Prøv at give et eksempel på en xml fil, tror jeg har en ide til en løsning...
(¯`·._.·[Brian Hvarregaard]·._.·´¯)
[Redigeret d. 22/12-03 15:31:28 af Brian Hvarregaard]
0
Min xml-fil kan f.eks. se sådan ud:
<products>
<name>brian</name>
<type>brian</type>
<company>brian</company>
<image>billedurl</image>
<about_text>%0D%0A%3CSTYLE%3E%0D%0A%0D%0Ap%0D%0A%7B%0D%0Atopmargin+%3D+0%3B%0D%0Abuttommargin+%3D+0%3B%0D%0A%7D%0D%0A%0D%0A%3C%2FSTYLE%3E%0D%0A%0D%0A%3CP+align%3Dcenter%3E%3CSTRONG%3EDette+er+min+encoded+html-data%3C%2FSTRONG%3E%3C%2FP%3E%0D%0A%3CP+align%3Dcenter%3E%26nbsp%3B%3C%2FP%3E</about_text>
</products>
Noten: about_text er encoded html-text.
Det skal så via xsl udskrives som almindelig html.
På forhånd tak.
0
Hmm... værre end jeg troede.... jeg tror måske du skal kige på CDATA tag'et istedet, kan ikke lige gennemskue hvordan XSLT skal decode det igen....
(¯`·._.·[Brian Hvarregaard]·._.·´¯)