asp stringe sorter hjælp

Tags:    asp

jeg har en opgave i skole som jeg gerne vil have hjælp til kan i hjælp mig op gaven er

"Opret 3 forskellige streng variabler, tildel værdier (mindst 10 tegn hver, mellem 1 og 3 mellemrum i hver, ingen dobbelte mellemrum). Foretag en måling på længden af strengvariablerne, sorter dem efter længde og sæt dem sammen til en ny strengvariabel, så den korteste kommer først etc."

er der en let mode eller skal man bruge if og elseif

3 svar postet i denne tråd vises herunder
1 indlæg har modtaget i alt 5 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
jeg har en opgave i skole som jeg gerne vil have hjælp til kan i hjælp mig op gaven er

"Opret 3 forskellige streng variabler, tildel værdier (mindst 10 tegn hver, mellem 1 og 3 mellemrum i hver, ingen dobbelte mellemrum). Foretag en måling på længden af strengvariablerne, sorter dem efter længde og sæt dem sammen til en ny strengvariabel, så den korteste kommer først etc."

Kan du ikke bare smide det i et array og lave sort på den udfra længden af hver indgang?

Slot - All your base are belong to us
http://www.sigsys.dk

jeg har lavet det med
"dim strtekst1, strtekst2, strtekst3, strsamlet, inttekst1, inttekst2, inttekst3
strtekst1 = "hej med dig hvn gfg"
inttekst1 = cint(len(strtekst1))
strtekst2 = "går det godt medgfg"
inttekst2 = cint(len(strtekst2))
strtekst3 = "dig ja det gøre det"
inttekst3 = cint(len(strtekst3))
strsamlet = ""
'tjek om et skal stå første
if inttekst1 < inttekst2 and inttekst1 < inttekst3 and inttekst2 < inttekst3 then
strsamlet = strtekst1& "<br>" & strtekst2 & "<br>" & strtekst3
Response.Write(strsamlet)
elseif inttekst1 < inttekst2 and inttekst1 < inttekst3 and inttekst3 < inttekst2 then
strsamlet = strtekst1& "<br>" & strtekst3 & "<br>" & strtekst2
'tjekke om to skal stå første
elseif inttekst2 < inttekst1 and inttekst2 < inttekst3 and inttekst1 < inttekst3 then
strsamlet = strtekst2& "<br>" & strtekst1 & "<br>" & strtekst3
elseif inttekst2 < inttekst1 and inttekst2 < inttekst3 and inttekst3 < inttekst1 then
strsamlet = strtekst2& "<br>" & strtekst3 & "<br>" & strtekst1
'tjekke om tre skal stå første
elseif inttekst3 < inttekst1 and inttekst3 < inttekst2 and inttekst1 < inttekst2 then
strsamlet = strtekst3 & "<br>" & strtekst1 & "<br>" & strtekst2
elseif inttekst3 < inttekst1 and inttekst3 < inttekst2 and inttekst2 < inttekst1 then
strsamlet = strtekst3 & "<br>" & strtekst2 & "<br>" & strtekst1
else Response.Write("de er lige lange")
end if" er der ikke en letter måde at lave

Kan du ikke bare smide det i et array og lave sort på den udfra længden af hver indgang?

Slot - All your base are belong to us
http://www.sigsys.dk

det kan jeg nok men jeg ved ikke hvordan jeg skal gøre det kan du/ i komme med et eksempel ?

t