Har brug for en rigtig ekspert - fso og læsning af fil

Tags:    asp

X Hej

Jeg vil kunne læse status på mine backup-logfiler og læse selve filen hvis det skulle være nødvendigt via min hjemmeside.

Jeg har fået hjælp til at lave noget af det, men det virker ikke helt efter hensigten. Så jeg prøve igen....

Der er 3 ting i det.

1. Der kan være 4 status i logfilen. Jeg vil have en side der viser de logfiler der ligger i mit bibliotek og udfor hver logfil (link) skal der være en rød/ul/grøn status indikator. Rød hvis der er teksten 'error' tilstede i filen. En gul for 'deleting', 'updating' eller 'adding' og så en grøn for ingen af de ord.

2. De skal i listen vises i datorækkefølge

3. Jeg har via det andet script testen at den kan vise logfilen, men nogle af mine andre logfiler (som er i tekstformat) kan den ikke læse/vise så måske der er noget formatering i den?! Det vil jeg også gerne have hjælp til at vise.

Håber der er en ekspert i mellem jer dygtige brugere af Exp der kan hjælpe.

Spørg hvis jeg ik har formuleret noget klart nok!
Mvh
Kristian

2 svar postet i denne tråd vises herunder
0 indlæg har modtaget i alt 0 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Hej,

Det burde som sådan ikke være umuligt :-)

Hvilket format er logfilerne i? En bestemt struktur (XML eller lignende)?

Og sidst, men ikke mindst, er folk herinde ikke brugere af Exp, men af Udvikleren :-)

Mikkel Meyer Andersen (mikl-dk)

uhh en kopieret forum tråd ;) .

Det med rød/gul/grøn indikatorne skulle ikke være så svært.
Bare spørg om InStr(textfile.ReadAll,"error") > 0 . Hvis den er så indeholder filen ordet "error".

Her er hvordan man indlæser en tekstfil:
Fold kodeboks ind/udKode 

Det er vidst nok ikke muligt med FSO at sortere filer :/ , men du kan "gøre det selv" ved at spørge efter hver af filernes "DateLastModified" og så udskrive dem i den rigtige rækkefølge bagefter.

http://www.w3schools.com/asp/asp_ref_filesystem.asp

[Redigeret d. 06/06-05 10:49:18 af Peter Bøg]

t