Start af webhotel???

Tags:    asp

<< < 12 > >>
Hejsa,

Jeg ved ikke lige om dette er det rigtige sted at placere dette emne.

Hvis man nu skulle oprette en webhotel som dandomain, b-one, osv. Hvad skal der så bruges? Noget Apache, ASP, software eller hvad? Og findes der evt. nogle hjælpe artikler omkring dette?

MVH
Frederik

11 svar postet i denne tråd vises herunder
3 indlæg har modtaget i alt 5 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Hejsa,

Hvis man nu skulle oprette en webhotel som dandomain, b-one, osv. Hvad skal der så bruges? Noget Apache, ASP, software eller hvad? Og findes der evt. nogle hjælpe artikler omkring dette?

MVH
Frederik

Du skal først og fremmest ha en server... Vær forberedt på at du nok skal have rimelig meget plads... Eller hvertifald sætte en begrænsning på... Du kan ikke have ASP og PHP på en server, så du må vælge et af dem...

Apache: www.apache.org
PHP: http://www.php.net
ASP: http://www.microsoft.com/downloads/details.aspx?familyid=a5a02311-194b-4c00-b445-f92bec03032f&displaylang=en

Der findes tomsvis af artikler om hvordan du opsætter din server... Der medfølger også en manual til alle programmerne... Ellers kan du søge på google.dk hvis der er noget du ikke lige er helt med på... Held og Lykke

--
Albert Einstein

Du kan ikke have ASP og PHP på en server, så du må vælge et af dem...

Det er så lidt forkert. Du kan køre både ASP og PHP hvis du bruger IIS!

MH.

The-Freak

Livet er for kort til at kede sig.

Prøv at kigge lidt på http://dyndns.dk/

Hilsen Mathias

Hejsa,

MVH
Frederik

Du skal først og fremmest ha en server... Vær forberedt på at du nok skal have rimelig meget plads... Eller hvertifald sætte en begrænsning på... Du kan ikke have ASP og PHP på en server, så du må vælge et af dem...

Apache: www.apache.org
PHP: http://www.php.net
ASP: http://www.microsoft.com/downloads/details.aspx?familyid=a5a02311-194b-4c00-b445-f92bec03032f&displaylang=en

Der findes tomsvis af artikler om hvordan du opsætter din server... Der medfølger også en manual til alle programmerne... Ellers kan du søge på google.dk hvis der er noget du ikke lige er helt med på... Held og Lykke

--
Albert Einstein

Mange tak,

Hvad med FTP-adgang, Email-opsætning?
De overnævnte programmer, er det nok til at starte et webhotel?

MVH
Frederik

Du kan ikke have ASP og PHP på en server, så du må vælge et af dem...

Det er så lidt forkert. Du kan køre både ASP og PHP hvis du bruger IIS!

MH.

The-Freak

Livet er for kort til at kede sig.

Vidste jeg så ikke, men fair nok :) FPT program er jo noget dine brugere skal ha... For at logge på... Jeg ved ikke om der er inbygget FTP i apache, eller om du skal have det...
E-mail er jo en helt anden sag... Til det skal du bruge noget e-mail host... Og hvis du vil have et webbaseret kontrolcenter, skal du kode noget...

--
Albert Einstein

Øhmm undskyld jeg spørger... men hvem skal lige hoste dette webhotel, eller trækker du selv fiber ?

Med venlig hilsen
/Jokke Jensen
www.jj-multimediedesign.dk

12 år og vil til at starte et webhotel? Den holder ikke. Du skal være meget inde i det og det tror jeg ikke du der. Desuden. Er du 12 og vil du selv hoste din linje så tror jeg at du skal til at have lidt penge på lommen. Ok kan jo også være at du er en 12 vidunder barn som er søn til en milionær. Skal jeg ikke kunne sige, men hvorfor ikke bare starte med at sætte en server op til din egen hjemmeside?

Slot\\\\ - All your base are belong to us

12 år og vil til at starte et webhotel? Den holder ikke. Du skal være meget inde i det og det tror jeg ikke du der. Desuden. Er du 12 og vil du selv hoste din linje så tror jeg at du skal til at have lidt penge på lommen. Ok kan jo også være at du er en 12 vidunder barn som er søn til en milionær. Skal jeg ikke kunne sige, men hvorfor ikke bare starte med at sætte en server op til din egen hjemmeside?

Det var meningen at jeg skulle undersøge det for min onkel, så han havde noget overveje ang. pris, tid m.m.

Nu når du spørger ang. en "lille" server, kan du hjælpe med hvordan?

Det var meningen at jeg skulle undersøge det for min onkel, så han havde noget overveje ang. pris, tid m.m.

Åh ok. En lille server som bare hoster din. Jamen det er jo let. Installer Linux med apache, php og mysql. Så er du faktisk kørende. Ha den til at stå koblet til internettet med en ftp (ELler bare sshd kørende) Så du altid kan uploade til den. Mere skal der ikke til. Sidder du bag en router skal du nok lige ha viderestillet port 80 til den rigtige locale ip på netværket, men det er nemt nok.

Åh ok. En lille server som bare hoster din. Jamen det er jo let. Installer Linux med apache, php og mysql. Så er du faktisk kørende. Ha den til at stå koblet til internettet med en ftp (ELler bare sshd kørende) Så du altid kan uploade til den. Mere skal der ikke til. Sidder du bag en router skal du nok lige ha viderestillet port 80 til den rigtige locale ip på netværket, men det er nemt nok.

Efter at det er gjort, hvordan får jeg så mit nuværende domæne over på?

<< < 12 > >>
t