Onlinetid + point??

Tags:    asp

Jeg har selv forsøgt mig et par gange :)
- Og jeg ved der er mange der spørger.
Men nu vil jeg så gøre et forsøg herinde også!

Det jeg gerne vil have er:

Login.asp: Tjekker i databasen om brugeren har indskrevet rigtigt brugernavn og kode. Hvis ikke: "Forkert brugernavn eller adgangsskode", hvis det er rigtigt skal den bare sende til loggetind.asp.

Loggetind.asp: "Hej <%=RS("brugernavn")%> o.s.v., her er dine funktioner" og sådan. Hvis man ikke kan lave onlinetiden + point med global.asa skal det bare være herind, så kan jeg smide det til de andre sider. Hver gang, man går væk fra siden, skal den ligge pointene i databasen, uden at logge en ud eller lign.!

Logud.asp: Stopper onlinetiden og pointene og samtidigt sætter brugeren.

Det er jo ikke så svært i sig selv, kan faktisk lave det hele selv udover onlinetid og point. Men vil gerne lige have de andre ting med alligevel.

/Jobbe JolleR Hansen

3 svar postet i denne tråd vises herunder
0 indlæg har modtaget i alt 0 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Vil selvfølgelig også gerne lige have datatypen for tid og point i databasen, tak... det er Access :)

Vil selvfølgelig også gerne lige have datatypen for tid og point i databasen, tak... det er Access :)

Jamen kan du lave det hele selv er der jo ingen grund til at jeg går i dybden med SQL og så videre...

Online tid og pointsystem er forholdsvis simpelt at lave.

Hvis vi siger at 1 minut online giver 5 minutter, så må en time jo give 300 point (60*5)

Du starter med at logge logontidspunktet - noget du kan gøre i login.asp lige efter du har valideret login og password

login_time = Hour(Now())
login_minut = Minute(Now())

Disse to linier vil hive antal timer og minutter ud af det aktueller tidspunkt. Eks er kl 15:30 vil login_time indeholde 15 og login_minut indeholder 30.

Derefter lægger du disse værdier i en database, og når brugeren så til sidst logger ud så henter du de tal fra databasen, trækker dem fra det nuværende tidspunkt (som du henter på samme måde) og der får du to tal. Antal timer online, og antal minutter online. Det ganger du så med antal point som du vil have et minut skal give 8 i dette eksempel 5 point for et minut, og 300 pr. time), og sætter det tal tilbge i din database og så er pointene optjent :)

Håber det gav mening.

[Redigeret d. 21/03-05 16:32:02 af Anders Hedegård]

Lukker.

t