case betingelse

Tags:    asp

Hej

Hvis 2 forskellige asp sider skal bruge forskellige asp kode på en 3. side, hvad skal man så gøre.

Min default side skal connecte til en database, dette kode findes i filen DBFunc.asp, når så en anden sider vises skal denne udtrække data fra en tabel, koden til dette er også i DBFunc.asp.

Kan man ikke det????

Hilsen Thomas

4 svar postet i denne tråd vises herunder
1 indlæg har modtaget i alt 2 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Hej Capser

Jeg er ikke helt sikker på at jeg forklarede mig godt nok. Eller også forstår jeg det ikke helt.

Ideen er at man fra en side, hvor på jeg har en knap vil kalde en funktion til at udtrække data fra en database. Funktionen til dette skal være placeret i en anden fil. Hvori alle funktioner til data håndtering skal være.
Mit problem er at lave det kode der skal afvikles ved et knaptryk.
Hvis man bruger <form> skal man jo definere hvilken sider der skal kaldes, men hvordan fortæller man den hvilken funktion der skal afvikles??

Hilsen Thomas

nåh :) misforstod det en smule :) (håber jeg fik den denne gang)

DBFunc.asp - den fil som skal 'sortere' dine kald
Fold kodeboks ind/udKode 

side.asp - den side som laver kaldene
Fold kodeboks ind/udKode 

Håber det var det :)

Casper

Hej

Hvis 2 forskellige asp sider skal bruge forskellige asp kode på en 3. side, hvad skal man så gøre.

Min default side skal connecte til en database, dette kode findes i filen DBFunc.asp, når så en anden sider vises skal denne udtrække data fra en tabel, koden til dette er også i DBFunc.asp.

Kan man ikke det????

Hilsen Thomas

jo, hvis du bruger funktioner, i din DBFunc skal du smide

Fold kodeboks ind/udKode 

og i den side du skal bruge tabellen skriver du:

Fold kodeboks ind/udKode 

du kan så smide hvad du vil ind i funktionen, tabeller osv, ligesom normalt...

Casper

Hej Capser

Jeg er ikke helt sikker på at jeg forklarede mig godt nok. Eller også forstår jeg det ikke helt.

Ideen er at man fra en side, hvor på jeg har en knap vil kalde en funktion til at udtrække data fra en database. Funktionen til dette skal være placeret i en anden fil. Hvori alle funktioner til data håndtering skal være.
Mit problem er at lave det kode der skal afvikles ved et knaptryk.
Hvis man bruger <form> skal man jo definere hvilken sider der skal kaldes, men hvordan fortæller man den hvilken funktion der skal afvikles??

Hilsen Thomas

Hej igen Casper

Jeg takker, det var lige det der skulle til.

Hilsen Thomas Vanting

t