Fejl med JMail

Tags:    asp

Jeg har en hjemmeside på Cliche Webhosting. Jeg vil nu lave et postkortsystem, med JMail. Det virker også når jeg angiver etellerandet@r-u-s-a.dk som modtager (R-u-s-a.dk er domænet). Men hvis der er en adresse med et andet domæne viser den følgende fejl:

jmail.SMTPMail error '8000ffff'

The message was undeliverable. All servers failed to receive the message

/valg/sendpostkort.asp, line 84

Koden til JMail ser således ud:

<%if Request.Querystring("mode") = "udfor" Then%>
<%SQL = "INSERT INTO sendtpostkort (til, tilmail, fra, framail, besked, billede, dato) values ('" & Request.Form("til") & "', '" & Request.Form("tilmail") & "', '" & Request.Form("fra") & "', '" & Request.Form("framail") & "', '" & Request.Form("besked") & "', '" & Request.Form("billede") & "', '" & Request.Form("dato") & "')"
Conn.Execute(SQL)%>
<%SQL = "SELECT * FROM sendtpostkort ORDER BY id DESC"
Set post = Conn.Execute(SQL)%>
<%POSTID = post("id")%>
<%
Set JMail = Server.CreateObject("JMail.SMTPMail")
JMail.ContentType = "text/html"
JMail.ServerAddress = "mail.r-u-s-a.dk"
JMail.Priority = 1
JMail.Sender = "" & Request.Form("framail") & ""
JMail.AddRecipientEx "" & request.Form("tilmail") & "", "" & request.Form("til") & ""
JMail.Subject = "Du har modtaget et postkort!"
JMail.Body = "Hej " & Request.Form("til") & "!" & VbCrLf & VbCrLf & "Du har modtaget et postkort fra " & Request.Form("fra") & ", inde på Radikal ungdoms hjemmeside! <br><bR>" & VbCrLf & VbCrLf & "<a href=http://www.r-u-s-a.dk/valg/postkort.asp?id=" & POSTID & ">Klik her for at se det</a>"
JMail.Execute
Set JMail = Nothing
Response.Redirect("sendpostkort.asp?mode=sendt")
%>

1 svar postet i denne tråd vises herunder
1 indlæg har modtaget i alt 4 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
User
Bruger #67 @ 12.04.05 11:09
Jeg har en hjemmeside på Cliche Webhosting. Jeg vil nu lave et postkortsystem, med JMail. Det virker også når jeg angiver etellerandet@r-u-s-a.dk som modtager (R-u-s-a.dk er domænet). Men hvis der er en adresse med et andet domæne viser den følgende fejl:

jmail.SMTPMail error '8000ffff'

The message was undeliverable. All servers failed to receive the message

/valg/sendpostkort.asp, line 84

Koden til JMail ser således ud:

<%if Request.Querystring("mode") = "udfor" Then%>
<%SQL = "INSERT INTO sendtpostkort (til, tilmail, fra, framail, besked, billede, dato) values ('" & Request.Form("til") & "', '" & Request.Form("tilmail") & "', '" & Request.Form("fra") & "', '" & Request.Form("framail") & "', '" & Request.Form("besked") & "', '" & Request.Form("billede") & "', '" & Request.Form("dato") & "')"
Conn.Execute(SQL)%>
<%SQL = "SELECT * FROM sendtpostkort ORDER BY id DESC"
Set post = Conn.Execute(SQL)%>
<%POSTID = post("id")%>
<%
Set JMail = Server.CreateObject("JMail.SMTPMail")
JMail.ContentType = "text/html"
JMail.ServerAddress = "mail.r-u-s-a.dk"
JMail.Priority = 1
JMail.Sender = "" & Request.Form("framail") & ""
JMail.AddRecipientEx "" & request.Form("tilmail") & "", "" & request.Form("til") & ""
JMail.Subject = "Du har modtaget et postkort!"
JMail.Body = "Hej " & Request.Form("til") & "!" & VbCrLf & VbCrLf & "Du har modtaget et postkort fra " & Request.Form("fra") & ", inde på Radikal ungdoms hjemmeside! " & VbCrLf & VbCrLf & "<a href=http://www.r-u-s-a.dk/valg/postkort.asp?id=" & POSTID & ">Klik her for at se det</a>"
JMail.Execute
Set JMail = Nothing
Response.Redirect("sendpostkort.asp?mode=sendt")
%>

Det er fordi du skal bruge en af Cliche's mailservere som "ServerAddress"...
Brug "smtp.cliche.dk"
...desuden skal du være sikker på at der er en afsenderadresse på din mail, ellers vil serveren afvise mailen...

Der sker det, at du forsøger at bruge r-u-s-a.com som SMTP server, og det tillader de sikkert kun for modtagere på deres eget domæne. Det er meget normalt at man ikke tillader såkaldt Realying på sin SMTP server, for at undgå de bliver til at spamme fra...

/Lars Bargmann

t