Online tid?

Tags:    asp

Nogen der kan hjælpe mig med dette:
Jeg skal bruge kode/hjælp til at lave en function der tæller hvor mange timer man er online når man har logget in. Ved sku ikke hvordan det skal gøres da jeg er nybegynder til asp.

Så pleaze hjælp.

Brihhzel
Christoffer Buchholz
<a href=\\":Brihhzel@raiser.dk\\">Brihhzel@raiser.dk</a>

6 svar postet i denne tråd vises herunder
2 indlæg har modtaget i alt 8 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Jeg kan ikke hjælpe dig med asp. Men hvad siger du til at jeg laver den i php? Det vil virke på samme måde.

/Jacob

Jeg skal bruge kode/hjælp til at lave en function der tæller hvor mange timer man er online når man har logget in.

De oplysninger du kommer er lidt mangelfulde i forhold til præcis hvad du ønsker. Men jeg skal gøre et forsøg:

I og med at du siger "Logget ind", vil jeg formode at du kører med sessions. Dermed ville jeg gøre følgende:

Gemt tidspunktet for indlogning i en session variable:

Fold kodeboks ind/udKode 

Når du så skal vise tiden ved f.eks. side skift, trækker du bare tiden fra denne tid:

Fold kodeboks ind/udKode 

Dette er utestet, men ideen skulle virke. Du skal muligvis rode lidt med formattering osv., men det skulle gerne bringe dig videre.
--
Thomas Due
Software developer
udvikleren.dk - ASP redaktør
tdue@mail.dk

Den 18-01-05 20:45 skrev Jacob Funch følgende:
-----------------------------------------------------------------------------
Jeg kan ikke hjælpe dig med asp. Men hvad siger du til at jeg laver den i php? Det vil virke på samme måde.

/Jacob

Nej tak Jacob.
Vil gerne lære at lave det i asp.

Tak men nej tak:)

Brihhzel
Christoffer Buchholz
<a href=\\'rihhzel@raiser.dk\\'>Brihhzel@raiser.dk</a>">mailto:Brihhzel@raiser.dk\\'>Brihhzel@raiser.dk</a>

/Jacob

Hvad søren laver du så i ASP-forummet? Og desuden, når en person beder om at få hjælp til det i sådan et forum her, så er det fordi de vil have det på den måde, og ikke i et helt andet sprog.

Tænk sig nu hvis han har programmeret et arto-lign.-community og så skal til at lave det om ;D ?

/Jobbe \\"JolleR\\" Hansen

Den 18-01-05 19:54 skrev Christoffer følgende:
Nogen der kan hjælpe mig med dette:
Jeg skal bruge kode/hjælp til at lave en function der tæller hvor mange timer man er online når man har logget in. Ved sku ikke hvordan det skal gøres da jeg er nybegynder til asp.

Så pleaze hjælp.

Brihhzel
Christoffer Buchholz

Brihhzel
Christoffer Buchholz

[Redigeret d. 20/01-05 16:10:04 af Christoffer]

Tak Thomas,

Det har hjulpet mig meget på vej, men alligevel ikke helt. Har stadig lidt problemer med det så gir dig derfor kun 30p.

Takker meget Thomas.

Brihhzel
Christoffer Buchholz
<a href="mailto:Brihhzel@raiser.dk">Brihhzel@raiser.dk</a>

t