ADO og joins....

Tags:    asp

User
Bruger #67 @ 18.01.05 13:52
Hej...

Hjælp!!!!

Jeg har en stor classic-ASP app, som benytter Jet OLEDB 4.0 og en Access 2002 DB...
Nu har jeg opdaget en meget mærkelig ting...

Jeg har nogle felter der er navngivet ENS i flere tabeller (IsDeleted). Når jeg laver en join af nogle tabeller (der alle indeholder et felt der hedder IsDeleted) OG prøver på benytte Tabelnavn.IsDeleted (uanset om det er i Select eller Where) så får jeg bare ingen rækker retur...
Kører jeg selvsamme query inde i Access selv, så virker det fint. Fjerner jeg referencen til feltet, så virker det også fint på ASP-siden...
Er det mig der er dum?????

Mvh.

Lars Bargmann

2 svar postet i denne tråd vises herunder
1 indlæg har modtaget i alt 4 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Hej...

Hjælp!!!!

Jeg har en stor classic-ASP app, som benytter Jet OLEDB 4.0 og en Access 2002 DB...
Nu har jeg opdaget en meget mærkelig ting...

Jeg har nogle felter der er navngivet ENS i flere tabeller (IsDeleted). Når jeg laver en join af nogle tabeller (der alle indeholder et felt der hedder IsDeleted) OG prøver på benytte Tabelnavn.IsDeleted (uanset om det er i Select eller Where) så får jeg bare ingen rækker retur...
Kører jeg selvsamme query inde i Access selv, så virker det fint. Fjerner jeg referencen til feltet, så virker det også fint på ASP-siden...
Er det mig der er dum?????

Mvh.

Lars Bargmann

Hej Lars,

Prøv på følgende måde:
SELECT a.IsDeleted AS IsDeleted1, b.IsDeleted AS IsDeleted2 FROM tabel1 a INNER JOIN tabel2 b ON a.Id=b.Id

Her vælger den tabel1.IsDeleted som IsDeleted1 og tabel2.IsDeleted som IsDeleted2

Håber det hjælper.

/Michael.

User
Bruger #67 @ 01.02.05 12:24

Hej Lars,

Prøv på følgende måde:
SELECT a.IsDeleted AS IsDeleted1, b.IsDeleted AS IsDeleted2 FROM tabel1 a INNER JOIN tabel2 b ON a.Id=b.Id

Her vælger den tabel1.IsDeleted som IsDeleted1 og tabel2.IsDeleted som IsDeleted2

Håber det hjælper.

/Michael.

Det har jeg prøvet, og det virkede heller ikke...
Tak for forslaget, dog...

Efter laaaaaang tids roden og regeren, fik jeg fundet frem til at det var en fejl i MS's MDAC der dog er blevet rettet. Vores web-server-admin har bare ikke opdateret vores server... :-(
Det har han nu...

t