der findes lidt om fejlen på msdn : KlipJeg har oprettet en simpel access db og har ingenproblemer med at connect´e ligesom med den tidligere mysql jeg først skerv om. problemet er stadig når derskal opdateres. Jeg får følgende fejl meddelse i browserennår jeg kører scriptet. Microsoft JET Database Engine (0x80040E09)Databasen eller objektet er skrivebeskyttet og kan ikke opdateres.Med hensyn til skrivebeskyttelse er det ikke krysset af iegenskaberne på databasen men mappen wwwroot er og hver gang jeg fjerner det genskabes det automatisk, ved ikke om det er normalt har aldrig haft sådanne problemmer før. Du bad om noget kode.forbindelse.asp:Set database = Server.CreateObject ("ADODB.Connection")database.Open ("Provider=Microsoft.Jet.OLEDB.4.0;Data Source=c:\\inetpub\\wwwroot\\db\\testdb.mdb")%> så følger en html side med indput form.så der det går galt. indtasttestdb:<%@LANGUAGE="VBSCRIPT"%><!--#include file="forbindelsetestdb.asp" --><%Set personer = Server.CreateObject("ADODB.Recordset")personer.Open "navn", database, 2, 2%><%personer.AddNew personer("nummer") = Request.QueryString("nummer") personer("navn") = Request.QueryString("navn") personer.UpdateResponse.Redirect("indtasttestdb.html")%>det er taget direkte fra et hæfte og har tidliger virket udenproblemer. med venlig hilsen Christian.redigeret senereok jeg har fundet ud af dette problem, men jeg skriver det lige hvis der er andre med samme problemman skal give tilladelse via guiden tilladelser.[Redigeret d. 29/10-04 00:55:18 af Christian]