Problem med Acces

Tags:    asp

Jeg har en MS acces database til at ligge på en server online.. Nu gik jeg ind på min ftp og prøvede at åbne databasen direkte... Når man åbner en database så opretter den en fil som den kalder "databasensnavn.lmdb"

den fil skal beskytte databasen mens den er åben.. Når man så lukker igen så forsvinder den fil også.. Men nu gik der lort i det.. Så databasen.lmdb den ligger og beskytter databasen.mdb selvom at jeg ikke er inde i den.. Det vil sige at jeg ikke kan slette den gamle database og ligge i en ny og opdateret udgave ud.. Er der nogen der ved hvordan jeg sletter databasen.lmdb sådan at databasen.mdb bliver låst op?

Det skal lige siges at det ikke hjælper bare at trykke "delete" på nogen af mapperen...

5 svar postet i denne tråd vises herunder
1 indlæg har modtaget i alt 2 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Jeg har ikke givet et svar :)

Men hvis det ikke der er brugere og databasen bliver ved med at være låst er det eneste at gøre at kontakte din webudbyder.. De burde have rettigheder til at slette filen, selvom der er brugere tilknyttet..

Med venlig hilsen
/Jokke Jensen
www.jj-multimediedesign.dk

Der er ikke andet at gøre end at vente... ofte 10-20 minutter... lad være med at forsøge at køre noget SQL på databasen, da den så vil blive låst på ny... bare vent..

Arbejder du med .NEt eller bare asp ?

med .Net mener jeg du kan gå ind og overskrive web.config og din server vil blive "resettet" dette skulle give mulighed for at slette / overskrive din database....

Med venlig hilsen
/Jokke Jensen

[Redigeret d. 24/10-04 23:21:28 af Jokke Jensen]

Der er bare gået længere tid end 10-20 min...... meget længere tid..

og den ligger der stadigvæk... Jeg arbejder i ASP... men hvordan har det noget at gøre med Acces databasen?

Men ved du hvad jeg kan gøre??

Det er ofte når en forbindelse til databasen ikke bliver lukket korrekt...

Så venter den på timeout, hvilket tager x antal minutter, jeg er desværre ikke sikker...

Men er det måske fordi databasen stadig bliver tilgået af andre brugere ? kører siden ? hvis den kører syntes jeg du lige skal fjerne alle dine sider, så ingen kan tilgå databasen, hvorefter du skal vente et stykke tid..

Med venlig hilsen
/Jokke Jensen

Vil lige først prøve at tage kontakt til webhotellet men ellers må jeg hellere gøre som du siger... Jeg er lidt ny her men hvorfor kan jeg ikke give dig points for din hjælp???

t