Spilt() fejl som ikke KAN opstå???

Tags:    asp

hej...
jeg arbejder på et CMS system... hvor jeg bruger mange arrays til menu, billeder...

Jeg bruger et array til menuen... den er komma seperaret... og jeg deler den op med:
temp_arr = Split(rs("page_array"),",")
det virker så længe rs("page_array") ikke er lig NULL også kan jeg kører en loop på dette array...

spørgsmålet er:
hvorfor virker det ikke når jeg skriver:
if rs("img_array") <> "" then
temp_arr = Split(rs("img_array"),",")
end if

den skulle jo være endnu mere sikker...

og hvorfor bliver dette altid FALSE selvom jeg ikke har noget der... (det hjælper ikke at skrive NULL istedet for "")
if rs("img_array") = "" then

nogen der kan give mig en forklaring...

Jeg kan godt lægge mere kode ud... men måske der var en der ved noget mere om split() end jeg gør... for som jeg kan se er der ingen fejl.....
Mvh. Jop...

4 svar postet i denne tråd vises herunder
1 indlæg har modtaget i alt 2 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
hej...
jeg arbejder på et CMS system... hvor jeg bruger mange arrays til menu, billeder...

Jeg bruger et array til menuen... den er komma seperaret... og jeg deler den op med:
temp_arr = Split(rs("page_array"),",")
det virker så længe rs("page_array") ikke er lig NULL også kan jeg kører en loop på dette array...

spørgsmålet er:
hvorfor virker det ikke når jeg skriver:
if rs("img_array") <> "" then
temp_arr = Split(rs("img_array"),",")
end if

den skulle jo være endnu mere sikker...

og hvorfor bliver dette altid FALSE selvom jeg ikke har noget der... (det hjælper ikke at skrive NULL istedet for "")
if rs("img_array") = "" then

nogen der kan give mig en forklaring...

Jeg kan godt lægge mere kode ud... men måske der var en der ved noget mere om split() end jeg gør... for som jeg kan se er der ingen fejl.....
Mvh. Jop...

istedet for at bruge boolske operatorer, så brug istedet de indbyggede funktioner som:
isempty
isnull
isarray

f.eks. kan du bruge:

Fold kodeboks ind/udKode 

Håber det hjælper...

Casper

forresten er fejlkoden:

Fold kodeboks ind/udKode 

jeg syntes selv at dette strider lidt mod computerens natur

Mvh. Jop...

hej...

jeg fandt selv fejlen... man kan altså ikke hente rs("img_array") 2 gange... eller også er den lig NULL anden gang man henter den det kan man selv bestemme...
så:

Fold kodeboks ind/udKode 

fatter det ikke helt... jeg har aldrig før haft sådanne problemer...
men det der virker meget bedere...

Mvh. Jop...

hej...

jeg fandt selv fejlen... man kan altså ikke hente rs("img_array") 2 gange... eller også er den lig NULL anden gang man henter den det kan man selv bestemme...
så:

Fold kodeboks ind/udKode 

fatter det ikke helt... jeg har aldrig før haft sådanne problemer...
men det der virker meget bedere...

Mvh. Jop...

hehe ok da :) husk at lukke spørgsmålet :)

Casper

t