Memo/notat input i ASP

Tags:    asp

Hej

Jeg sidder og nørkler lidt med en foreningshjemmeside og er ved at være godt træt af det hele.

Har en access database hvori jeg har en kalender. Det ene felt heri er et memo felt. Når jeg så skal vise det på min side går det helt fint, meeenn...

Værdien skal også smides i et hidden field, og det vil den bare ikke. Har følgende kodelinier:

<td width="417" height="1"><font face="Arial"><%=(rsGuestbook("NyhedsIndhold"))%></font><input type="hidden" name="NyhedsIndhold_<%=(rsGuestbook("Nyhedsid"))%>" value="<%=(rsGuestbook("NyhedsIndhold"))%>"></td>

<td width="131" height="1"><font face="Arial"><%=(rsGuestbook("NyhedsUdloebsDato"))%></font><input type="hidden" name="NyhedsUdloebsDato_<%=(rsGuestbook("Nyhedsid"))%>" value="<%=(rsGuestbook("NyhedsUdloebsDato"))%>"></td>

Den øverste linie er der hvor der er memo felt. Den nederste linie får fint værdi i det hidden field, men ikke den øverste.

Nogen der kan fortælle mig hvorfor?? Den vises godt nok på siden i min td.

Siden kan ses på www.alsalsa.dk/nyhedsoverview.asp

På forhånd tak

Rylle

Hej

Hvordan åbner du dit recordset, og hvilken databasetype + felttype er memofeltet gemt i?

Mvh. Thomas Lykke Petersen

Hej
Følgende åbner databasen og henter mine data op:

Dim adoCon 'Holds the Database Connection Object
Dim rsGuestbook 'Holds the recordset for the records in the database
Dim strSQL 'Holds the SQL query to query the database
Set adoCon = Server.CreateObject("ADODB.Connection")
'Set an active connection to the Connection object using a DSN-less connection
adoCon.Open "DRIVER={Microsoft Access Driver (*.mdb)}; DBQ=" & Server.MapPath("alsalsa.mdb")
'Create an ADO recordset object
Set rsGuestbook = Server.CreateObject("ADODB.Recordset")
'Initialise the strSQL variable with an SQL statement to query the database
strSQL = "SELECT * FROM Nyheder ORDER BY NyhedsUdloebsDato"
'Open the recordset with the SQL query
rsGuestbook.Open strSQL, adoCon

Databasen er oprindeligt lavet i access 2000 dansk, hvor det var et notat felt. Nu bruger jeg access 2003 engelsk hvor det så er gemt som et memo felt.

Har været nødt til at bruge Access da jeg ikke har direktte adgang til serveren, ville hellere bruge sql server...det kan jeg da få til at virke...:o)

mvh

Rylle

Er kommet lidt nærmere hvad der sker. Jeg kan simpelthen ikke indsætte værdien hverken i et hidden field, et text field eller et textarea. Tager jeg den anden værdi, som indeholder en dato kan jeg indsætte dem i alle tre slags felter.

Rylle

Hej

Prøv at åbne dit recordset således:

Fold kodeboks ind/udKode 

[Redigeret d. 20/08-04 08:44:40 af Thomas Lykke Petersen]

Hej

Tusind tak for hjælpen!!! Det virkede. Men hvad gør de to sidste parametre?? Vil jo gerne vide hvorfor det nu virker...:o)

Rylle

Hej,

Det er nogle parametre som angiver hvordan dit recordset skal være, f.eks. om det skal være dynamisk eller forwardOnly.

Du kan eventuelt tage et kig her:
http://www.experts-exchange.com/Databases/MS_Access/Q_20948453.html

t