ASP script fra textarea

Tags:    asp

Er det ikke muligt at skrive noget asp kode i et textarea og så få den kode eksekveret? lige meget hvordan jeg gør, så skriver den bare koden ud. Når man ser på sourcen er < endda skrevet som < og ikke <

Er det ikke muligt at skrive noget asp kode i et textarea og så få den kode eksekveret? lige meget hvordan jeg gør, så skriver den bare koden ud. Når man ser på sourcen er < endda skrevet som < og ikke <

det kommer and på hvilket sprog du skriver din ASP kode i.
Hvis det er JScript kan du bruge funktionen eval("minKode();") til formålet, men jeg tror ikke VBScript har de samme muligheder på de punkt

- karmazilla -

jeg bruger VBScript... det må da stadig være muligt

Du kan lave en ny fil ud fra indholdet i textareaet også execute den fil med (tror nok) server.execute("fil.asp")

---
Hilsen Anders

Du kan lave en ny fil ud fra indholdet i textareaet også execute den fil med (tror nok) server.execute("fil.asp")

---
Hilsen Anders

Jeg kan godt execute, men hvordan laver man en ny fil med textarea som indhold?

Kig her: http://html.dk/tutorials/asp/lektion16.asp

Hvis filen ikke eksisterer i forvejen skal du bruge: fso.CreateTextFile("fil", True) i stedet for fso.OpenTextFile(...).

(Jeg vil lige gøre dig opmærksom på det kan være farligt at lade folk skrive vilkårligt kode ind i en tekstform som så bliver executed på serveren! Med mindre det kun er bestemte personer der har tilladelse.)

---
Hilsen Anders

Kig her: http://html.dk/tutorials/asp/lektion16.asp

Hvis filen ikke eksisterer i forvejen skal du bruge: fso.CreateTextFile("fil", True) i stedet for fso.OpenTextFile(...).

(Jeg vil lige gøre dig opmærksom på det kan være farligt at lade folk skrive vilkårligt kode ind i en tekstform som så bliver executed på serveren! Med mindre det kun er bestemte personer der har tilladelse.)

---
Hilsen Anders

Hvordan sætter jeg så indholdet i filen?

Bare rolig, jeg sikrer hver side med password, ip adresser og hele moliviten!

Hvordan sætter jeg så indholdet i filen?

Bare rolig, jeg sikrer hver side med password, ip adresser og hele moliviten!

kig på linket og det nederste eksempel. Du creater bare filen i stedet for at åbne den, også bruger du bare fso.write request.form("tekstbox") til tilføje til tilen.
---
Hilsen Anders

t