Hej
Jeg har et problem =)
mit webhotel understøtter ikke access db, og jeg vil derfor ligge selv db på en anden (ekstern) server.
Hvordan gør man det ?
Intet er umuligt, næsten. Men den metode jeg umiddelbart kan komme i tanke om er ineffektiv og besværlig - men det er de fleste metoder til løsning af dette problem, vil jeg tro.
Du har denne opstilling:
[Database] -> HTTP -> [applicationserver] -> HTTP -> [Klient]
Sagens kerne er at databasen kun kan kommunikere med din applicationserver (det er din webserver med ASP) via. HTTP og altså over -> internettet <- og internettet er laaaaaangsooommmt.
Det du kan gøre er, at du kan sætte en applicationserver op på databsse serveren, som omformulere databasens resultater til XML som din [applicationserver] kan læse:
[Database] <-> HTTP(XML) <-> [applicationserver] <-> HTTP(HTML) <-> [Klient]
Men hvis det er muligt for dig at sætte en applicationserver op på din databaseserver, så bliver du jo istand til at fjerne det midterste led :/
Men hvis jeg var dig ville jeg finde et webhotel som understøtte access databaser eller bruge whatever database dit nuværende webhotel understøtter - og hvis de ikke understøtter nogen, så ville jeg bruge XML filer og abejde med dem istedet for en tung database.
- karmazilla -