Ekstern adgang til access db

Tags:    asp

Hej

Jeg har et problem =)
mit webhotel understøtter ikke access db, og jeg vil derfor ligge selv db på en anden (ekstern) server.
Hvordan gør man det ?

4 svar postet i denne tråd vises herunder
2 indlæg har modtaget i alt 4 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Det kan man ikke

Med venlig hilsen
/Jokke Jensen
www.jj-multimediedesign.dk

Hej

Jeg har et problem =)
mit webhotel understøtter ikke access db, og jeg vil derfor ligge selv db på en anden (ekstern) server.
Hvordan gør man det ?

Intet er umuligt, næsten. Men den metode jeg umiddelbart kan komme i tanke om er ineffektiv og besværlig - men det er de fleste metoder til løsning af dette problem, vil jeg tro.

Du har denne opstilling:

[Database] -> HTTP -> [applicationserver] -> HTTP -> [Klient]

Sagens kerne er at databasen kun kan kommunikere med din applicationserver (det er din webserver med ASP) via. HTTP og altså over -> internettet <- og internettet er laaaaaangsooommmt.

Det du kan gøre er, at du kan sætte en applicationserver op på databsse serveren, som omformulere databasens resultater til XML som din [applicationserver] kan læse:

[Database] <-> HTTP(XML) <-> [applicationserver] <-> HTTP(HTML) <-> [Klient]

Men hvis det er muligt for dig at sætte en applicationserver op på din databaseserver, så bliver du jo istand til at fjerne det midterste led :/

Men hvis jeg var dig ville jeg finde et webhotel som understøtte access databaser eller bruge whatever database dit nuværende webhotel understøtter - og hvis de ikke understøtter nogen, så ville jeg bruge XML filer og abejde med dem istedet for en tung database.

- karmazilla -

Det kan man ikke

Med venlig hilsen
/Jokke Jensen

Det forstår jeg ikke. man ka da godt i php, hvorfor så ikke asp ?

Ja okay.. med webservices... men held og lykke hvis den ikke understøtter access..

Ja man kan med php.. men ikke med en access database, men en mySql.. ligeledes kan du nemt connecte til en mySql db med access der ikke ligger lokalt..

Du har sikkert valgt b-one som webhotel eller noget, og leder du efter noget i den samme prisklasse vil jeg anbefale web10.. ikke skide stabile.. men ok til prisen..

Med venlig hilsen
/Jokke Jensen

[Redigeret d. 03/08-04 23:37:06 af Jokke Jensen]

t