Igang med ASP...

Tags:    asp

Hej online udviklere,
Jeg er ny inden for ASP og vil gerne igang. Jeg søger derfor en detaljeret beskrivelse af ASP, hvordan man sætter det op, og hvad der kræves for at bruge det. Jeg har kigget mig lidt rundt på nettet og set noget om IIS, PWS, osv. Det søger jeg også en beskrivelse, og en vejledning af.
Artikler, Tutorials, Danske, såvel som Engelske sider, godtages gerne.

Stefan Helgason.

Hej online udviklere,
Jeg er ny inden for ASP og vil gerne igang. Jeg søger derfor en detaljeret beskrivelse af ASP, hvordan man sætter det op, og hvad der kræves for at bruge det. Jeg har kigget mig lidt rundt på nettet og set noget om IIS, PWS, osv. Det søger jeg også en beskrivelse, og en vejledning af.
Artikler, Tutorials, Danske, såvel som Engelske sider, godtages gerne.

Stefan Helgason.

Hejsa

Jeg er sikker på www.html.dk er et rigtig godt sted at starte, de har både noget om omsætningen og en efter min mening ret god tutorial til ASP :)

---
Hilsen Anders

[Redigeret d. 26/07-04 12:40:15 af Anders (r0x3r)]

Hej Anders,
Tak for dit svar! Det ser rigtig godt ud, og det skal nok få mig igang! Endnu en gang tak!

Stefan Helgason.

Hej,
Jeg kom igang med tutorial'en, og den er virkelig god!!
Jeg kom til et sted i den hvor der står, at de skriver i sproget VBScript...og så blev jeg forvirret...Er der nogen der ved hvad de mener?

Stefan Helgason

VB script er blot sproget du udvikler i... Det står for visual basic.. men lad det ikke forvirre dig..

Med venlig hilsen
/Jokke Jensen
www.jj-multimediedesign.dk

VB script er blot sproget du udvikler i... Det står for visual basic.. men lad det ikke forvirre dig..

Jeg troede ellers at man kodede i ASP...?

Jeg troede ellers at man kodede i ASP...?

ASP står for Active Server Pages. Men du skriver i et script sprog for at lave asp sider.

Script sprog kan være:
VBscript, Javascript, Perlscript, C#...

ASP står for Active Server Pages. Men du skriver i et script sprog for at lave asp sider.

Script sprog kan være:

Hvad er det der viser at det er VBScribt man koder i?

Script sprog kan være:

Når du har kodet et stykke tid vil du til sidst kunne genkende de forskellige sprog man koder i, altså den måde man skriver koden på (syntax'en)

Det er fordi VBScript er standard scriptsproget i ASP, dvs. man ikke behøves at angive at man koder VBScript, men hvis man ville scripte i et andet sprog, skal man angive navnet på sproget.

---
Hilsen Anders

Oki, nu tror jeg jeg er nogenlunde med...Tak for hjælpen!

t