Hjælp

Tags:    asp

Heysa jeg skal lave et system så en anden kan gå ind og ændre en tekst på en side... fx ligesom et nyheds script.... nogen der vil hjælpe?
---------------------------------
mvh Peter Eriksen

4 svar postet i denne tråd vises herunder
2 indlæg har modtaget i alt 5 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Heysa jeg skal lave et system så en anden kan gå ind og ændre en tekst på en side... fx ligesom et nyheds script.... nogen der vil hjælpe?
---------------------------------
mvh Peter Eriksen

du kan gemme al teksten i en database og opdatere dem fra siden.

så skal du sørge for at siden der opdaterer teksten kun er tilgængelig for dem der skal have adgang til den

hmm... skulle nok have skrevet at den anden som skal ind og skrive ikke kan en skid html eller andre ting.... jeg skal bruge noget som han kan lave online... på siden...

istedet for at lave en <textarea> laver du en wysiwyg (What You See Is What You Get) editor...
du kan finde en toturial til dette på msdn.com, men det er hvist en ret omfattende opgave... derfor syntes jeg du skal kikke lidt her:

http://www.html.dk/artikler/00030/

microsifts editor er lidt lille så måske du skal kikke på
sourceforge.net der findes mange flere editors... (bare søg på dhtml editor)

jeg bruger selv FCKeditor kan findes her (husk lige at 2.0 er beta version og ikke virker godt og at alle funktioneren ikke er med her...)jeg havde lidt problemer med at instille den.. og har heller ikke fået billed uploads funktionen til at virke... men jeg har helle ikke arbejdet ret meget med det så det kan sikkert sagtens lade sig gøre....
http://sourceforge.net/projects/fckeditor/

Mvh. Jop...

hmm... skulle nok have skrevet at den anden som skal ind og skrive ikke kan en skid html eller andre ting.... jeg skal bruge noget som han kan lave online... på siden...

jeg brugeer selv <textarea> metoden, og det virker fint. Det kræver ikke nogen viden om html at opdatere... man skriver bare teksten i vinduet, og trykker påp opdater-knappen, og så er teksten opdateret

t