Flere vinduer på engang!

Tags:    c++

Hej

Jeg er ved at lave et windows api program, og kunne godt tænke mig at når jeg trykke på en knap jeg har lavet i vinduet, så lukker den et nyt vindue op. Det kan jeg bare ikke få til at virke, på et tidspunkt fik jeg et nyt vindue men så var der den samme knap der på og samme baggrund. Håber der er nogen der kan hjælpe mig.

Mvh.

Søren

6 svar postet i denne tråd vises herunder
1 indlæg har modtaget i alt 3 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Hej

Jeg er ved at lave et windows api program, og kunne godt tænke mig at når jeg trykke på en knap jeg har lavet i vinduet, så lukker den et nyt vindue op. Det kan jeg bare ikke få til at virke, på et tidspunkt fik jeg et nyt vindue men så var der den samme knap der på og samme baggrund. Håber der er nogen der kan hjælpe mig.

Mvh.

Søren

Kig lidt på det her: http://www.winprog.org/tutorial/app_four.html
Hvis du ikke har læst tutorialen, vil jeg anbefale dig at downloade den. Det er en god kickstarter, så kan man senere investere i Charles Petzgold's bog 'Programming Windows'.

Min blog: http://winsor.hotserv.dk

Hvis du fortalte hvad du har prøvet, er det ikke utænkeligt at vi kunne hjælpe.

Er det en to dialog-boxe du vil have?

Hvis du fortalte hvad du har prøvet, er det ikke utænkeligt at vi kunne hjælpe.

Er det en to dialog-boxe du vil have?

Det er et pop-up vindue jeg gerne vil have, jeg har prøvet at lave en
createwindow() til at lave et nyt vindue lige som jeg laver main vinduet.

Til Michael
Jeg har lige kigget lidt på det men kunne ikke få det til at virke men jeg kigger videre på det.

Mvh.

Søren

Har du to wndclass'er?
Har du to WndProc'er?
Er det dialogbox vinduer?

Har du to wndclass'er?
Har du to WndProc'er?
Er det dialogbox vinduer?

Jeg lavede 2 Wndclass'er, men hvordan kan jeg lave en Wndproc mere? Jeg er ikke sikker på jeg ved hvad du mener når du siger dialogbox vinduer,
Jeg har et vindue der er lavet sådan her:

hwndMain = CreateWindow (
szMainWndClass,
"jul 2005",
WS_OVERLAPPEDWINDOW,
CW_USEDEFAULT,
CW_USEDEFAULT,
580,
500,
NULL,
NULL,
hInst,
NULL
);

nu vil jeg gerne lave en pop-up hvor jeg viser et billede når man trykker på en knap.

Mvh.

Søren

Et meget hurtigt eksempel:

Fold kodeboks ind/udKode 

t